- Berichten: 95
krukas-rollager naar koppeling
- union bp poelaert
- Premium lid
-
"Niek de Boer" schreef:
Inderdaad,de dunne schijf is nodig bij een open lager.Bij het dichte lager (voorgesmeerd) moet de schijf worden weggelaten.De circlip mag zeker niet worden weggelaten!
Niek, begrijp ik niet... er zit (zat?) geen circlip in en bovendien is daarvoor geen plaats (?) Raar... de aansluiting met de koppeling maakt dat de rollager op haar plaats blijft zitten?
Mocht er dan toch een circlip moeten waar kan ik dit vinden?
Dank voor de leerrijke & nuttige tips.
BP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Raf Soef
- Senior lid
-
- Berichten: 45
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
- Berichten: 880

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- union bp poelaert
- Premium lid
-
- Berichten: 95
De rollager heeft een tikje gehad (in afsluitring zit een putje) maakt een "rammelend" lawaai als je er manueel aan draait. Het is een kleine moeite dit te vervangen. 8 euro denk ik.... De motor laat ik niet reviseren, heeft nog een goede compressie. Wat ik vervang is de drukgroep + koppeling, de vilten olie-keerringen en bijna alle pakkingen. (dit omdat ik de motor proper wil her-lakken). Zou te gek zijn een paar 1.000euro's te moeten ophoesten voor iets dat nog naar behoren werkt."Raf Soef" schreef:
Net wat ik zocht, dit topic. Is het de normale procedure om de toplager te vervangen bij een volledige motorrevisie?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Berichten: 1917
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Berichten: 1917
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- union bp poelaert
- Premium lid
-
- Berichten: 95
Fijn is dit.
BP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.