krukas-rollager naar koppeling

  • union bp poelaert
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-08-2012 12:53 #116955 door union bp poelaert
Beantwoord door union bp poelaert in topic krukas-rollager naar koppeling

"Niek de Boer" schreef:
Inderdaad,de dunne schijf is nodig bij een open lager.Bij het dichte lager (voorgesmeerd) moet de schijf worden weggelaten.De circlip mag zeker niet worden weggelaten!


Niek, begrijp ik niet... er zit (zat?) geen circlip in en bovendien is daarvoor geen plaats (?) Raar... de aansluiting met de koppeling maakt dat de rollager op haar plaats blijft zitten?
Mocht er dan toch een circlip moeten waar kan ik dit vinden?
Dank voor de leerrijke & nuttige tips.
BP

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Raf Soef
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
25-08-2012 02:04 #116974 door Raf Soef
Beantwoord door Raf Soef in topic krukas-rollager naar koppeling
Net wat ik zocht, dit topic. Is het de normale procedure om de toplager te vervangen bij een volledige motorrevisie?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-08-2012 10:29 #116976 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic krukas-rollager naar koppeling
normaal gebruikt men een trekker, maar dit kan ook ;)

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • union bp poelaert
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-08-2012 10:46 #116978 door union bp poelaert
Beantwoord door union bp poelaert in topic krukas-rollager naar koppeling

"Raf Soef" schreef:
Net wat ik zocht, dit topic. Is het de normale procedure om de toplager te vervangen bij een volledige motorrevisie?

De rollager heeft een tikje gehad (in afsluitring zit een putje) maakt een "rammelend" lawaai als je er manueel aan draait. Het is een kleine moeite dit te vervangen. 8 euro denk ik.... De motor laat ik niet reviseren, heeft nog een goede compressie. Wat ik vervang is de drukgroep + koppeling, de vilten olie-keerringen en bijna alle pakkingen. (dit omdat ik de motor proper wil her-lakken). Zou te gek zijn een paar 1.000euro's te moeten ophoesten voor iets dat nog naar behoren werkt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-08-2012 11:53 #117013 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic krukas-rollager naar koppeling
Er is een randje uigespaard in de holte waar het lager in zit.Daar moet die circlip in!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-08-2012 12:00 #117014 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic krukas-rollager naar koppeling
Oh ja,de circlip is gewoon te bestellen bij de onderdelen shop.Hij moet er wel in,want anders loop je risico dat het lager naar achter komt en dan over de prise as gaat schuiven.Nummer lager 11009 nummer borgring 191848.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • union bp poelaert
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-08-2012 15:43 #117025 door union bp poelaert
Beantwoord door union bp poelaert in topic krukas-rollager naar koppeling
Niek, bedankt voor de nuttige informatie!
Fijn is dit.
BP

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD