Ami combi motoren
- 13589-dummy
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
06-08-2012 10:16 #116349
door 13589-dummy
Ami combi motoren is gemaakt door 13589-dummy
Hallo allemaal,
Ik wil binnen kort beginnen met het op knappen van mijn Amazon. Op het moment heb ik 3 combi's een uit '65, '67 en een uit '63 en om de '63er gaat het. Kan ik de onderdelen die op het blok van de 65er zitten gebruiken op mijn 63er het blok mist onderdelen dus rijd nu niet, maar de 65er rijd wel (is geschort) ik had de 63 gekocht als donor maak blijkt beter te zijn als de 65er dus ga ik nu de 63er op knappen ...
Mvg John Boullart
Ik wil binnen kort beginnen met het op knappen van mijn Amazon. Op het moment heb ik 3 combi's een uit '65, '67 en een uit '63 en om de '63er gaat het. Kan ik de onderdelen die op het blok van de 65er zitten gebruiken op mijn 63er het blok mist onderdelen dus rijd nu niet, maar de 65er rijd wel (is geschort) ik had de 63 gekocht als donor maak blijkt beter te zijn als de 65er dus ga ik nu de 63er op knappen ...
Mvg John Boullart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06-08-2012 11:25 #116353
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Ami combi motoren
In principe is dat in die jaren allemaal redelijk uitwisselbaar. Overgang van 6V naar 12V zou wat meer werk zijn geweest.
Qua boutjes en schroefjes past het meeste wel. Belangrijkste wat ik zo even kan bedenken is enkele of dubbele voorpijp van de uitlaat, maar dat is een kwestie van ook het spruitstuk overzetten.
Officieel horen bepaalde combinaties van verdeler + carburateurs + nokkenas wel bij elkaar.
De motoren in onze Volvo's zijn echter niet zo kritisch, dus in de basis zal het wel lopen.
In de optimalisatie kun je er de juiste verdeler bij zoeken.
In de uitwisseling met B18 en B20 moet je alleen de richting van de carter ventilatie in de gaten houden.
(Als een van de auto's die in de loop der tijd gekregen zou hebben.)
Om welke specifieke delen gaat het die op je 1963-er missen?
Qua boutjes en schroefjes past het meeste wel. Belangrijkste wat ik zo even kan bedenken is enkele of dubbele voorpijp van de uitlaat, maar dat is een kwestie van ook het spruitstuk overzetten.
Officieel horen bepaalde combinaties van verdeler + carburateurs + nokkenas wel bij elkaar.
De motoren in onze Volvo's zijn echter niet zo kritisch, dus in de basis zal het wel lopen.
In de optimalisatie kun je er de juiste verdeler bij zoeken.
In de uitwisseling met B18 en B20 moet je alleen de richting van de carter ventilatie in de gaten houden.
(Als een van de auto's die in de loop der tijd gekregen zou hebben.)
Om welke specifieke delen gaat het die op je 1963-er missen?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
06-08-2012 16:05 #116374
door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Ami combi motoren
Ik weet het nog niet presies het meeste mis ik aan de bijrijders kant(is rechts toch?) en aan de andere kant zover ik tot nu toe heb gezien de bougiekabels maar dat is minder erg. Er moet ook wel het een en ander aan gelast worden. Linker kokerbalk is voor 70 % weg was ietsmidder maar ja om goed te kijken moet toch de buitendorpel er af. En als die klaar is ga ik ook de rechter maar doen is nog wel goed genoeg maar ander komt het na een paar jaar en ik weet niet of ik daar dan weer zin ik heb.
Het zijn allemaal type 121 en de uitlaat beginnen allemaal met 2 en verloop naar 1pijp en ze lopen ook allemaal op gas
Het zijn allemaal type 121 en de uitlaat beginnen allemaal met 2 en verloop naar 1pijp en ze lopen ook allemaal op gas