- Berichten: 33
Motor (verliest) vermogen
- Arnic de Winter
- Junior lid
-
Minder
Meer
04-08-2012 13:52 #116297
door Arnic de Winter
Motor (verliest) vermogen is gemaakt door Arnic de Winter
Beste Volvocollegae,
Mijn amazone met een B18A motor helemaal afgesteld zoals kleppen,punten,op tijd zetten, bougies vervangen e.d.maar ik blijft last houden van back fires en de motor ,in zijn vierde versnelling, trekt niet meer door naar boven de 120 kilometer per uur en als ik wat langer op de snelweg rijd loopt de snelheid steeds verderterug naar 80 km/ uur. Nog steeds met gas op de plank.
Als ik even stop en de motor stationair laat lopen, gaat het daarna wel iets beter.
Motor komt, zonder belasting goed en snel op toeren maar zodra er veel vermogen geleverd moet worden, levert hij de met volgas te weinig vermogen. Dit laatste is zowel op gas als benzine.
De back fires zijn op benzine aanzienlijk minder.
Heeft iemand een idee waar ik de oorzaak moet zoeken?
Bij voorbaat dank.
Arnic
Mijn amazone met een B18A motor helemaal afgesteld zoals kleppen,punten,op tijd zetten, bougies vervangen e.d.maar ik blijft last houden van back fires en de motor ,in zijn vierde versnelling, trekt niet meer door naar boven de 120 kilometer per uur en als ik wat langer op de snelweg rijd loopt de snelheid steeds verderterug naar 80 km/ uur. Nog steeds met gas op de plank.
Als ik even stop en de motor stationair laat lopen, gaat het daarna wel iets beter.
Motor komt, zonder belasting goed en snel op toeren maar zodra er veel vermogen geleverd moet worden, levert hij de met volgas te weinig vermogen. Dit laatste is zowel op gas als benzine.
De back fires zijn op benzine aanzienlijk minder.
Heeft iemand een idee waar ik de oorzaak moet zoeken?
Bij voorbaat dank.
Arnic
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 365
04-08-2012 15:36 #116299
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Motor (verliest) vermogen
Valse lucht? Kontroleer het inlaatspruitstuk eens op lekkage.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1290
04-08-2012 20:50 #116302
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Motor (verliest) vermogen
Stromberg carburateur?
In dat geval controleren of de zuiger soepel beweegt. Tevens membraam controleren op scheurtjes.
In dat geval controleren of de zuiger soepel beweegt. Tevens membraam controleren op scheurtjes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
- Berichten: 303
04-08-2012 22:23 #116308
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Motor (verliest) vermogen
ik heb ooit een tijdje soortgelijke klachten gehad; hoe warmer de motor, hoe erger; bleek een haarscheurtje in de bobine te zijn; moeilijk te meten en te zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frans Versteegh (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 47
05-08-2012 11:13 #116322
door Frans Versteegh (GAST)
Beantwoord door Frans Versteegh (GAST) in topic Motor (verliest) vermogen
Hoe is de motortemperatuur? Is die hoger dan normaal dan misschien toch de ontsteking te laat of een versleten verdeler.
Veel backfires en geen vermogen associeer ik altijd eerst met de ontsteking.
Veel backfires en geen vermogen associeer ik altijd eerst met de ontsteking.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05-08-2012 13:29 #116329
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Motor (verliest) vermogen
Mijn 1800ES had ook vergelijkbare problemen. Zie blogpost:
Weer gestrand op weg naar de APK
Dit bleek uiteindelijk ook in de ontsteking te zitten, bij mij de rotorkap.
Ik denk dat er een scheurtje in zat wat pas echt een probleem werd als de motor warm werd.
Ook heb ik wel eens gehad dat de contactpuntjes goed leken, maar toch te ver waren ingebrand.
Zie blogpost: Autopech met de Amazon
Die zou ik dus ook nog even checken (los van het afstellen).
Dit bleek uiteindelijk ook in de ontsteking te zitten, bij mij de rotorkap.
Ik denk dat er een scheurtje in zat wat pas echt een probleem werd als de motor warm werd.
Ook heb ik wel eens gehad dat de contactpuntjes goed leken, maar toch te ver waren ingebrand.
Zie blogpost: Autopech met de Amazon
Die zou ik dus ook nog even checken (los van het afstellen).
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.