B20A kop op een B20E blok?
- Raf Soef
- Senior lid
-

En by the way, is het iemand anders al eens opgevallen bij het ontmantelen van een onderblok, dat de carterruimte de geur van gebakken lamsburgers heeft?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Compressieverschil komt inderdaad uit hoogteverschil van de kop, ook de koppakkingen hebben verschillende diktes.
Ik weet niet zeker of alle B20's rubber keerringen hebben.
Lamsburgers? Verbrand vet? :shock:
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Die zijn inderdaad gewild, maar dat zit hem meer in het feit dat er zonder aanpassingen drijfstangen (en dus zuigers) van een B21 op de krukas passen. Daardoor kun je deze blokken makkelijker opvoeren naar 2,1 liter dan de oudere B20 blokken."Rob Spoon" schreef:
Die zijn gewild, omdat er dan andere, modernere versnellingsbakken op gemonteerd kunnen worden.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Raf Soef
- Senior lid
-
Omgekeerd kun je dan dus ook tot en met de zuigerpen de late B20 onderdelen gebruiken.De drijfstanglagers zijn hetzelfde, volvoklassiekeronderdelen.nl/sho ... cts_id=692
De zuigerpennen zijn hetzelfde, 24 mm. De lengte vd drijfstangen is ws. hetzelfde, afstand zuigertop-zuigerpenhart is voor beide motoren 46 mm.
Volgens mij kan je dus in elk geval vanaf de krukas en waarschijnlijk ook vanaf de zuigerpen de B21 onderdelen gebruiken.
Ik kies uiteindelijk toch voor nieuwe zuigers. De B21 zuigers met 160.000km zie ik al had gekocht, zijn dus eventueel te koop. Stuur maar een PB of e-mail als je interesse hebt.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate