Dubbele su rammelen
- Maurice Bastin
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2012 22:55 #114713
door Maurice Bastin
Dubbele su rammelen is gemaakt door Maurice Bastin
Goedenavond, ik ben mijn motor aan het opwaarderen en heb een dubbele su geplaatst. Eerst gereviceerd en afgesteld( nog niet optimaal) maar nu loop ik tegen het volgende aan. Als ik flink gas geef en vervolgens een constante snelheid aanhoud dan wil er nog wel eens een trillend geluid uit het vooronder komen en trekt hij niet meer vlot door. Ik verdenk de su hiervan, het lijkt wel of ze gaan vibreren. Weet iemand hier iets meer over of wat het anders kan zijn groet maurice
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-06-2012 23:39 #114714
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Dubbele su rammelen
Standaardvraag: heb je wel olie in de SU's gedaan?
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-06-2012 00:53 #114717
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Dubbele su rammelen
Beste Maurice, eerst goed syngroniseren neem hier de tijd voor hoe beter dat deze afstelling is hoe beter het resultaat.
Doe het volgens het Olyslager boekje altans zo doe ik het altijd.
Heb je het dan nog, zou je eens zonder filters kunnen rijden kijken of je het probleem nog hebt.
Heb je het probleem niet meer zou je eraans aan kunnen denken om kelken op je carburators te zetten (ram pype,s)
Anders moet je eens naar de naalden kijken zijn deze wel hetzelfde en horen deze er wel in te zitten (type nokkenas B20 of B18 in relatie tot de naalden).
En zit er niet te veel of te weining olie in de carburators heeft een effect op het reageren bij gasgeven.
Verder heb je de onsteking van de B20/18A er nog opzitten zo ja slang vacuum vervroeger loshalen een B20/18B heeft een verlater maar die hoef je niet te gebruiken altans ik heb hem bij mij ook niet aangesloten.
Hoe is het met het pingelen? Staat de onsteking niet te vroeg?
succes
Johan Geers
Doe het volgens het Olyslager boekje altans zo doe ik het altijd.
Heb je het dan nog, zou je eens zonder filters kunnen rijden kijken of je het probleem nog hebt.
Heb je het probleem niet meer zou je eraans aan kunnen denken om kelken op je carburators te zetten (ram pype,s)
Anders moet je eens naar de naalden kijken zijn deze wel hetzelfde en horen deze er wel in te zitten (type nokkenas B20 of B18 in relatie tot de naalden).
En zit er niet te veel of te weining olie in de carburators heeft een effect op het reageren bij gasgeven.
Verder heb je de onsteking van de B20/18A er nog opzitten zo ja slang vacuum vervroeger loshalen een B20/18B heeft een verlater maar die hoef je niet te gebruiken altans ik heb hem bij mij ook niet aangesloten.
Hoe is het met het pingelen? Staat de onsteking niet te vroeg?
succes
Johan Geers
- Maurice Bastin
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2012 12:13 #114727
door Maurice Bastin
Beantwoord door Maurice Bastin in topic Dubbele su rammelen
Nog een keer proberen want mijn reactie komt niet op het forum te staan. Het zaakje maar weer eens uit elkaar gehaald en wat blijkt met mijn stomme kop een verkeerde naald geplaatst. Dit verholpen, de zuigers op valsnelheid gecontroleerd en alles weer in elkaar geschroefd. Syngroniseren had ik al gedaan maar nu nog maar een keer. Ik heb nu een b20 a met twee su met zh naalden en een k nokkenas en een a ontsteking. dat van het vacuum nog eens proberen, maar tot nu geen verschil. Het rammelen blijft. Hij trekt goed op gaat hard genoeg en er zit olie in de dempers.