- Berichten: 1286
Gaten in krukaspoelie
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-06-2012 15:55 #114613
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gaten in krukaspoelie is gemaakt door Erik Ciesluk
Op de B20 motor van m'n groene Amazon zit een krukaspoelie met gaten erin, terwijl ik alleen de dichte variant ken.. Hebben de 'latere' B20's soms een poelie met gaten? (En zo ja weet iemand waarom?
)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-06-2012 17:02 #114614
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Gaten in krukaspoelie
Alleen in die poelie? Da's wel een heel kleine gewichtsbesparing... Of het is een ander, alternatief fabrikaat.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1917
14-06-2012 17:07 #114615
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Gaten in krukaspoelie
Dit is van een latere b20 met een vliegwiel met 8 bouten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16-06-2012 09:26 #114686
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Gaten in krukaspoelie
Ja, en handig als je hem moet tegenhouden bij het verwijderen van de moer! Ik heb hem op mijn B20 in mijn 1972 - 144!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1286
16-06-2012 13:16 #114689
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Gaten in krukaspoelie
Dank voor de antwoorden!
De auto is van '69, iemand enig idee vanaf wanneer een B20 tot de 'late' modellen gerekend wordt?
(met andere woorden: kan dit de originele motor zijn of is er ooit een andere B20 in gezet?)
De auto is van '69, iemand enig idee vanaf wanneer een B20 tot de 'late' modellen gerekend wordt?
(met andere woorden: kan dit de originele motor zijn of is er ooit een andere B20 in gezet?)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1917
16-06-2012 16:46 #114694
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Gaten in krukaspoelie
Op amazons zijn deze poelies nmm niet origineel geleverd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.