Hulp gezocht aansluiten vacuum leidingen volvo 164e

• Hendrik vd Velde
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2012 17:49 #113858 door Hendrik vd Velde
Hulp gezocht aansluiten vacuum leidingen volvo 164e is gemaakt door Hendrik vd Velde
Hallo,

Allereerst wil ik me even voorstellen, ik ben nieuw hier.
Ik ben Hendrik van der Velde, heb afgelopen winter een volvo 164e gekocht van 1972 in de kleur ljusbla (111)
Ben er nu al een tijdje mee bezig, alle storingen eruit gehaald alles binnen in weer werkend gemaakt. Motor weer lopende gekregen op benzine, deze deed het alleen maar op gas. maar hij loopt nog niet prima. nu ben ik met de vacuum leidingen bezig, heb al heel wat op eigen houtje weten te doen, maar ik blijf nu steeds tegen een probleem lopen. Ik heb tussen de vacuum slang van de rem bekrachtiger een klepje zitten hier kunnen weer 2 andere kleine slangetjes op aangesloten worden. en dit deel snap ik niet. ik heb een foto, en ik denk dat de foto al genoeg zegt en het jullie duidelijk is.

Zo ligt het er bij mij heen, ik snap sowieso de t-slitsing niet tussen de vervroeging ontsteking enz.
Hopelijk is er iemand die het duidelijk kan uitleggen of foto's wil maken van z'n eigen auto of misschien iemand die een vacuum schema heeft van zo'n desbetreffende auto, alles welkom.

Alvast bedankt.

Groeten,
Hendrik van der Velde

Meer foto's zijn natuurlijk altijd mogelijk, als ik dan geholpen kan worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-05-2012 23:07 #113919 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Hulp gezocht aansluiten vacuum leidingen volvo 164e
Iik heb ook een '72 164E, maar kan me niet deze gesplitste vacuum herinneren, ook de '73 er die ik in onderhoud heb en de B30E heb gereviseerd heeft het niet. Wat heeft nog meer vacuum nodig ? Zal even kijken als ik de wagen het weekeinde terug krijg.
Zou het met de LPG instalatie te maken kunen hebben ? Kan net niet zien waar hij naar toe loopt

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Paul Franse
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-05-2012 10:50 #113930 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Hulp gezocht aansluiten vacuum leidingen volvo 164e
Onze 145 '73 amerikaanse uitvoering met airco (helaas niet meer in ons bezit) had een vacuumaansluiting naar het dashboard. De bediening van de uitstroomopeningen van de aanjager gebeurde namelijk met drukknoppen en vacuum. Wellicht dat hier de extra slang voor bedoeld is. Ik weet echter niet of dit systeem ook in de 164 is gebruikt.

Met vriendelijke groet,

Paul Franse

Life is what you make it!

• Paul de Beer (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2012 12:02 #113986 door Paul de Beer (GAST)
Beantwoord door Paul de Beer (GAST) in topic Hulp gezocht aansluiten vacuum leidingen volvo 164e
Mijn 164 (B30) dus geen injectie heeft naast een vervroegerslang ook een verlaterslang op de ontsteking. Nu heb ik onlangs een 123 ignition gemonteerd en deze heeft geen verlater meer nodig. Tevens heb ik ook nog enkele aansluitingen 'over'. Ik hou ze gewoon afgedopt.
Overigens loopt het vacuum van de aanjager/kachel bediening idd via vacuum langs een soort van vacuumbollen aan de rechterkant van de auto tegen het schutbord aan onder de voorruit.

164 - daily driver

• Hendrik vd Velde
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2012 22:24 #114091 door Hendrik vd Velde
Beantwoord door Hendrik vd Velde in topic Hulp gezocht aansluiten vacuum leidingen volvo 164e
Hallo,

Bedankt voor de reacties tot zo ver.
Heb het nog niet weten te oplossen, ben namelijk nog niet zeker.
Heb nog wel een andere vraag.
heb een foto van mijn vraag om het weer even wat duidelijker te maken :

Hopelijk kunnen jullie me vertellen waar dit pijpje voor is.

Alvast weer bedankt. en als er nog iemand is die meer weet over het vacuum, alles is welkom.

Groeten,
Hendrik vd Velde

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-05-2012 08:41 #114099 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Hulp gezocht aansluiten vacuum leidingen volvo 164e
Aan het bronzenpijpje te zien hoort daar de MAP-sensor op, de handgranaat. Ik ken alleen de 164 niet, dus mogelijk dat iemand anders het kan bevestigen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD