Oliepomp B16

• Gertjan Tillema
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
17-05-2012 07:54 #113712 door Gertjan Tillema
Oliepomp B16 is gemaakt door Gertjan Tillema
Om het topic hier niet verder te vervuilend, een nieuw topic.
Ik heb al een tijdje problemen met de oliedruk in mn B16 Amazon. Toen ik de wagen een paar duizend km geleden kocht, kon ik als ik het gas goed intrapte, het oliedruklampje nog uitkrijgen. Na een tijdje viel me op dat het lampje niet meer uit te krijgen was als ik met een echt warm blok rondreed. En inmiddels lukt het zelfs bij flink gasgeven bij een koud blok nauwelijks meer. Er komen nog wel altijd bolletjes olie op de klepstoters/tuimelaars te staan.
Wat de exacte oorzaak is, weet ik niet, maar omdat het vrij snel slechter wordt, denk ik niet dat de hoofdoorzaak algehele slijtage is (al zal ook dat vast een rol spelen). Nu heb ik twee oliepompen liggen waarvan ik wel wil proberen of ik daarmee weer een tijdje vooruit kan (heb een blok staan die ik in de aankomende twee jaar wil (laten) reviseren). Maar hoe weet ik nu of die in redelijke of goede staat zijn? En wat moet zeker gereviseerd worden bij een pomp? En dan tot slot: kun je bij een B16 de carterpan verwijderen zonder het hele blok te hoeven verwijderen?

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD