B16 blok wil niet mooi lopen.

• Rob Vonk (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2012 12:41 #113611 door Rob Vonk (GAST)
B16 blok wil niet mooi lopen. is gemaakt door Rob Vonk (GAST)
Ik heb recentelijk in mijn P444 het B4B blok waar een kantelende zuiger in zat, vervangen door een B16 blok.
Ik heb de 123 ontsteking overgezet, de "trimming"heb ik conform de handleiding op stand 4 gezet (Medium).
Er zit een nieuwe bobine op, en bougies,kabels ,verdeelkap+rotor zijn ook nieuw.
De motor wil echter niet mooi rond lopen,en tijdens het rijden houdt de motor bij constante snelheid van bijv 70 km/h wat in. Stationair staat hij te schudden als een gek.
Ik heb de carburateur gereviseerd en de carburateur voet en het spruitstuk gevlakt, daar kwam in eertse instantie wat valse lucht binnen. Ook dat heeft geen echte verbetering gegeven.
Ik vraag mij af of de onsteking wel juist staat, wat is de juiste afstelling voor deze B16 motor met 123 ontsteking?
Wat is de juiste wijze van afstellen van de carburateur luchtschroef?
.
Zijn er leden die mij nog een tip kunnen geven wat ik kan doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• spinmuis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2012 12:48 #113612 door spinmuis
Beantwoord door spinmuis in topic B16 blok wil niet mooi lopen.
heb wel geen 123 onsteking ,maar bij mij dito verhaal .

Kijk is even of alle poten lopen ,even met een geisoleerde tang omstebeurt de bougie kabel er afhalen ,als goed is moet je een andere manier van lopen vernemen .
Zoniet ,dan is er misschien wat met je bougiekabel aan de hand .
Kontroleer ook even je masakabels , de platten .

En 10 graden voor bdp ,zie vliegwiel .

william

• Rob Vonk (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2012 13:03 #113613 door Rob Vonk (GAST)
Beantwoord door Rob Vonk (GAST) in topic B16 blok wil niet mooi lopen.
Beste William,
Bedankt voor je reactie, zie nu net pas jouw posting :oops:
Ik zag je filmpje, en dat lijkt verdacht veel op het probleem wat ik ook heb, ook het ploffen in de uitlaat die mijn auto ook.
Ik zal je tips uitvoeren, maar heb jij inmiddels naar aanleiding van de deze handelingen de oplossing gevonden?.

• spinmuis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2012 15:55 #113619 door spinmuis
Beantwoord door spinmuis in topic B16 blok wil niet mooi lopen.
Hoi

Nee ,is wel stukken minder ..maar de oplossing is er nog niet .. :cry:

• Rob Vonk (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2012 16:41 #113701 door Rob Vonk (GAST)
Beantwoord door Rob Vonk (GAST) in topic B16 blok wil niet mooi lopen.
Ik heb de auto voor het vervangen van een spruitstuk tapeind bij een revisie bedrijf gebracht en gevraagd meteen eens naar de afstelling te kijken.
Na het controleren van de klepspeling kwamen zij met de conclusie dat de nokkenas versleten is. Bij draaiende motor met gedemonteerd kleppendeksel was duidelijk te zien dat de inlaatklep van de 3e cilinder voor ca 30% minder openging dan de resterende kleppen. Volgens het revisie bedrijf zou dat duiden op een versleten of ingeslagen nok.
Ik ben de laatste maanden een beetje leeg gelopen op de reparatie kosten aan deze auto, dus eerst maar eens kijken of ik een goeie gebruikte nokkenas kan vinden en die dan maar eens proberen.
Moet zeggen dat hij na het kleppenstellen wel een pietsie beter liep, maar blijft nog steeds onregelmatig met de nodige ploffen in de uitlaat.
Word vervolgd :cry:

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD