carburateur stromberg 175 CD-2

• Helmer van der Veen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2012 18:59 #113410 door Helmer van der Veen (GAST)
carburateur stromberg 175 CD-2 is gemaakt door Helmer van der Veen (GAST)
ik heb onlangs mijn carb uit elkaar gehaald om hem schoon te maken want hij loopt vrij slecht maar nu zit ik met 1 probleem
ik ben er gewoon aan begonnen en echt alles los te halen wat vast zat nou zo gezegd zo gedaan alles was los. alls met wasbenzine en een tandeborsteltje schoon gemaakt en alles weer terug in elkaar gezet en in mijn volvotje gedaan.
eenmaal zittend op de bestuurders stoel, sleutel in het contact gedaan en sleutel om. hij draait nu wel maar slaat niet goed aan dus hij doet het nu dus slechter dan voordat ik er aan begon....... nou las ik ergens op internet ( nadat ik de boel uit elkaar had gehaald en weer in elkaar heb gezet.) dat je niet aan die stel schroef moet zitten die onderop het vlotter huis zit. nou heb ik dat dus wel gedaan wie kan mij hierbij helpen en hoe stel ik dat (goed) af? of moet dat dan op gehoor.

groeten helmer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-05-2012 20:01 #113413 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic carburateur stromberg 175 CD-2
Kijk eens in de service manual; waarschijnlijk staat daar e.e.a. goed in beschreven.

www.volvokv.nl/index.php?option=com_docm...emid=6&limitstart=16

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-05-2012 11:31 #113434 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic carburateur stromberg 175 CD-2
Hallo Helmer,

Als "pielen aan de schroefkes" niet helpt denk ik dat je de Stromberg er beter weer even af kunt halen. Als je alles uit elkaar haalt dan is het eigenlijk verstandig om de boel in een ultrasoonreiniger te stoppen en daarna door te blazen met perslucht. Dan ben je zeker dat alle kanalen schoon zijn. Neem absoluut een nieuw pakkingsetje. (€11,00) Eventueel nieuwe naald.
De Haynes-manual geeft een prima beschrijving van de stappen die je moet nemen voor een goede basisafstelling, maar dat is ook op het internet te vinden. Dit " obswww.unige.ch/~wildif/cars/docs/SU_carbs_tuning.pdf " artikel geeft de beste beschrijving van de 175 CD-2 die ik ken en begrip scheelt al de helft.
Om af te stellen is deze super, maar ik hoop dat je talen in je pakket had want het is wel in het Duits: " www.ruddies.business.t-online.de/se175cdt.htm ".
Als je geen ultrasoonbad bij de hand hebt mag je hem ook opsturen.

Groet,
Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2012 12:30 #113439 door Helmer van der Veen (GAST)
Beantwoord door Helmer van der Veen (GAST) in topic carburateur stromberg 175 CD-2
bedankt voor alle informatie

ik heb wel zo een handleiding boek dat heet volvo workshop manual 1944 - 1968 dus gelukkig net nog mijn jaar maar daar staat niets over de carb die ik heb. helaas maar het is wel een beetje gelukt nu en met het afstellen van mijn carb gaat het met die site's wel lukken.
ik wil hem inderdaad wel opsturen zodat hij weer goed schoon word en waar moet ik hem dan naar toe sturen?

groeten helmer.

ik heb inderdaad zo een pakketje besteld een gehele revisie set dat leek mij wel het beste.

• Paul de Beer (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2012 16:14 #113446 door Paul de Beer (GAST)
Beantwoord door Paul de Beer (GAST) in topic carburateur stromberg 175 CD-2
Ik heb onlangs mijn CD-175's compleet gereviseerd. Leuke klus vind ik zelf! Belangrijk is inderdaad om een compleet revisiesetje te gebruiken incl gasklep, as en evt ook naald en sproeier.
Afstellen is helemaal niet zo moeilijk als men vaak denkt, als je de werking begrijpt komt het meestal wel goed.

Ik heb de versie met vaste sproeier en naald en die is schijnbaar het lastigste om af te stellen. Na wat advies op een afsteldag is het me erg goed gelukt! Het verbruik van mijn 164 is ook nog niet eens zo slecht, 1 op 8 met vnl snelweg.

164 - daily driver

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2012 10:16 #113497 door Helmer van der Veen (GAST)
Beantwoord door Helmer van der Veen (GAST) in topic carburateur stromberg 175 CD-2
bedankt voor alle hulp.

ik heb de carb nu weer in de auto zitten en met wat nieuwe rubbertjes en schoon gemaakt. zit ik met het volgende probleem hij start niet meer er lekt geen benzine of wat dan ook ik weet dat er nog olie in moet maar ik weet niet wat voor olie, zou ik daar motor olie voor kunnen gebruiken of heb ik een speciaal soort nodig. ik ga een dezer dagen nog even mijn bougie's vervangen en als hij het dan nog niet doet ben ik een beetje ten einde raad.

groeten helmer

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-05-2012 10:28 #113498 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic carburateur stromberg 175 CD-2
ATF olie.

Om kosten te besparen kan je een flesje Puch Maxi blokolie kopen bij de brommerboer, zelfde spul maar in kleinere verpakking.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2012 14:02 #113505 door Helmer van der Veen (GAST)
ok bedankt ik ga gelijk even zoeken
hij doet het nu weer het waren inderdaad de bougie's waardoor hij niet meer startte

maar hij rijd nu in ieder geval beter dan hier voor.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-05-2012 16:24 #113510 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic carburateur stromberg 175 CD-2
Ik zou toch even langs een garage gaan die een C.O.-meter heeft om de boel goed af te stellen (Moet ik ook nog doen trouwens!)

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD