- Berichten: 365
B 18 carburateur op B 20 motor
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-04-2012 00:42 #113116
door Alfriedel Boelen
B 18 carburateur op B 20 motor is gemaakt door Alfriedel Boelen
Op mijn oude (nog originele) rammel B 18 zit een Stromberg carburateur die het nog prima doet.
Nu heb ik een B 20 gereviseerd met een K-nokkenas, kan ik de Stromberg zo overzetten of moet er een andere naald in en zoja welke dan?
Nu heb ik een B 20 gereviseerd met een K-nokkenas, kan ik de Stromberg zo overzetten of moet er een andere naald in en zoja welke dan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
25-04-2012 02:26 #113117
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic B 18 carburateur op B 20 motor
Beste Alfriedel, dat is geen probleem maar je krijgt er niet uit wat je er uit kan krijgen. Een dubbel set en een Simons uitlaat incl uitlaatspruitstuk geeft een beduidend beter resultaat. Ik heb zelf ook een tijdje met een enkele SU carburator gereden met K nokkenas en een Simons uitlaat het gaat wel maar je mist vermogen.
groetjes
Johan Geers
groetjes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-04-2012 08:40 #113122
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic B 18 carburateur op B 20 motor
Ja, en hij loopt hoogst waarschijnlijk te arm: andere naald en buisje dus. Zie het onderdelenboek!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 365
25-04-2012 13:03 #113130
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic B 18 carburateur op B 20 motor
De enkele Stromberg is ook maar voorlopig want ik heb een set dubbele SU's en een dubbele set Stromberg's van een 144 maar die moet ik nog nakijken of reviseren. Welke van de twee is aan te bevelen?
Simons heb ik ook maar geen spaghetti wel dubbele voorpijp is daar veel verschil tussen?
Ik wil met de enkele carburateur de motor rustig inrijden maar ik moet dus een rijkere sproeierbezetting kopen.
Vast bedankt voor het meedenken.
Simons heb ik ook maar geen spaghetti wel dubbele voorpijp is daar veel verschil tussen?
Ik wil met de enkele carburateur de motor rustig inrijden maar ik moet dus een rijkere sproeierbezetting kopen.
Vast bedankt voor het meedenken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-04-2012 17:37 #113133
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic B 18 carburateur op B 20 motor
Ik zou zonder meer de dubbele Stromberg hiervoor gebruiken, ten eerste is dat voor de B20 met een K-nokkenas de gebruikelijke combinatie en ten tweede gaan de Strombergs beduidend langer mee en zijn beter te sychroniseren.
Het vals lucht trekken door de bedienas is het zwakke punt van de SU's en dan moeilijk af te stellen.
Het vals lucht trekken door de bedienas is het zwakke punt van de SU's en dan moeilijk af te stellen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.