vervroegingen vraagstuk b18a (123ign)

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2012 18:06 #109491 door Jeroen Visser (GAST)
vervroegingen vraagstuk b18a (123ign) is gemaakt door Jeroen Visser (GAST)
Na al veel tips op het volvolvo forum gekregen te hebben wil ik mijn vraag ook nog even hier voorleggen. Hierbij de link:

volvolvo.nl/showthread.php/10405 ... -(nogmaals )

Heeft een van jullie nog een idee? Graag zou ik eens vergelijken met een andere amazon voorzien van een b18a blok met 123ign, iemand in midden nederland waar ik eens langs kan komen om het eea te overleggen/testen?

Alvast bedankt.

Jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-01-2012 20:07 #109495 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic vervroegingen vraagstuk b18a (123ign)
Wat let je om eens een afspraak met bv BCCP te maken? Op de rollenbank fijnafstellen.
Ze hebben allerlei weber onderdeeltjes en kunnen je ontsteking netjes afstellen.
Dat zou dan nét de kers op de taart kunnen worden na al je modificaties.
Neem anders contact op met Ben Flierman, daar komen je spullen vandaan?
succes

Amazon Combi '66

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2012 10:06 #109506 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic vervroegingen vraagstuk b18a (123ign)

"marcel Smelter" schreef:
Wat let je om eens een afspraak met bv BCCP te maken? Op de rollenbank fijnafstellen.
Ze hebben allerlei weber onderdeeltjes en kunnen je ontsteking netjes afstellen.
succes

Ik wil het graag zoveel mogelijk zelf doen. Ik heb de ama dan ook gekocht als een soort van projektje. Om veel van te leren en lekker te kunnen sleutelen. Het is gelukkig niet zo dat ik van de auto afhankelijk ben dus als hij een tijdje niet rijdt zoals het zou moeten is het geen ramp. Geld speelt natuurlijk ook mee, er is al veel vervangen en de ama en dit heeft me iets meer gekost dan verwacht.

Ik heb inmiddels nog wat advies van 123ign gekregen en zal dit vandaag eens proberen.

• 11019-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-01-2012 12:10 #109507 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic vervroegingen vraagstuk b18a (123ign)
om even terug te komen op die "aluminium body" heir een link naar het 123 forum waar ik in 2007 ook al heb gevraagd hoe dat nu bedoeld was.
KLIK HIER

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2012 12:31 #109509 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic vervroegingen vraagstuk b18a (123ign)

"Jacques Smeets" schreef:
om even terug te komen op die "aluminium body" heir een link naar het 123 forum waar ik in 2007 ook al heb gevraagd hoe dat nu bedoeld was.
KLIK HIER

Bedankt, duidelijk.

En welke instelling/curve ben je gaan gebruiken??

Jeroen

• 11019-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-01-2012 21:46 #109538 door 11019-dummy
voor zover ik mij kan herinneren heb ik ook curve 6 genomen, want ik rij op LPG.

• 11019-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-01-2012 21:50 #109540 door 11019-dummy
probleem wat ik destijds had met onregelmatig stationair lopen had als oorzaak valse lucht langs alle 4 de inlaatpoorten! Getest met remmenreiniger erop spuiten terwijl de motor stationair draait. gaan de toeren dan omhoog dan weet je dat er valse lucht (remmenreiniger) wordt aangezogen.

• 02114-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
08-01-2012 15:44 - 22-02-2012 07:27 #109551 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic vervroegingen vraagstuk b18a (123ign)
Jeroen, houdt er wel rekening mee dat jouw B18A niet meer standaard is.
Dus zal je moeten testen welke curve het beste bij jouw gemodificeerde blok past.
Zelf denk ik dat de B20E/F al dan wel of niet met LPG een goede oplossing kan zijn.
Gewoon testen.

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
Laatst bewerkt 22-02-2012 07:27 door 02114-dummy.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-01-2012 23:30 #109565 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic vervroegingen vraagstuk b18a (123ign)

"Jeroen Visser" schreef:

"marcel Smelter" schreef:
succes

Ik wil het graag zoveel mogelijk zelf doen. Ik heb de ama dan ook gekocht als een soort van projektje. Om veel van te leren en lekker te kunnen sleutelen. Het is gelukkig niet zo dat ik van de auto afhankelijk ben dus als hij een tijdje niet rijdt zoals het zou moeten is het geen ramp. Geld speelt natuurlijk ook mee, er is al veel vervangen en de ama en dit heeft me iets meer gekost dan verwacht.

Ik heb inmiddels nog wat advies van 123ign gekregen en zal dit vandaag eens proberen.

Juist omdát je al zoveel hebt geïnvesteerd zou ik juist een professional inhuren om nét het laatste te kunnen afronden.
Bij getunde auto's wordt vaak de vaccuumvervroeging weggelaten, ga niet een te vroege ontsteking instellen, high speed knock vernield je zuigers. LPG heeft het voordeel van een hoog octaangetal maar daarentegen weer het nadeel dat het traag en moeilijk ontbrandt. Ik denk dat de B20 lpg curve en wat later tijdstip een goede basis is. Dan kan je met proefritten met een stopwatch meten (0 tot 100km/h)of je vooruitgang boekt. Als eens een lambda sonde overwogen?
Toch succes en laat horen

Amazon Combi '66

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD