vervroegingen vraagstuk b18a (123ign)
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
volvolvo.nl/showthread.php/10405 ... -(nogmaals )
Heeft een van jullie nog een idee? Graag zou ik eens vergelijken met een andere amazon voorzien van een b18a blok met 123ign, iemand in midden nederland waar ik eens langs kan komen om het eea te overleggen/testen?
Alvast bedankt.
Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Ze hebben allerlei weber onderdeeltjes en kunnen je ontsteking netjes afstellen.
Dat zou dan nét de kers op de taart kunnen worden na al je modificaties.
Neem anders contact op met Ben Flierman, daar komen je spullen vandaan?
succes
Amazon Combi '66
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
"marcel Smelter" schreef:
Wat let je om eens een afspraak met bv BCCP te maken? Op de rollenbank fijnafstellen.
Ze hebben allerlei weber onderdeeltjes en kunnen je ontsteking netjes afstellen.
succes
Ik wil het graag zoveel mogelijk zelf doen. Ik heb de ama dan ook gekocht als een soort van projektje. Om veel van te leren en lekker te kunnen sleutelen. Het is gelukkig niet zo dat ik van de auto afhankelijk ben dus als hij een tijdje niet rijdt zoals het zou moeten is het geen ramp. Geld speelt natuurlijk ook mee, er is al veel vervangen en de ama en dit heeft me iets meer gekost dan verwacht.
Ik heb inmiddels nog wat advies van 123ign gekregen en zal dit vandaag eens proberen.
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
KLIK HIER
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
"Jacques Smeets" schreef:
om even terug te komen op die "aluminium body" heir een link naar het 123 forum waar ik in 2007 ook al heb gevraagd hoe dat nu bedoeld was.
KLIK HIER
Bedankt, duidelijk.
En welke instelling/curve ben je gaan gebruiken??
Jeroen
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
- 02114-dummy
-
- Elite lid
-
Dus zal je moeten testen welke curve het beste bij jouw gemodificeerde blok past.
Zelf denk ik dat de B20E/F al dan wel of niet met LPG een goede oplossing kan zijn.
Gewoon testen.
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Juist omdát je al zoveel hebt geïnvesteerd zou ik juist een professional inhuren om nét het laatste te kunnen afronden."Jeroen Visser" schreef:
"marcel Smelter" schreef:
Wat let je om eens een afspraak met bv BCCP te maken? Op de rollenbank fijnafstellen.
succes
Ik wil het graag zoveel mogelijk zelf doen. Ik heb de ama dan ook gekocht als een soort van projektje. Om veel van te leren en lekker te kunnen sleutelen. Het is gelukkig niet zo dat ik van de auto afhankelijk ben dus als hij een tijdje niet rijdt zoals het zou moeten is het geen ramp. Geld speelt natuurlijk ook mee, er is al veel vervangen en de ama en dit heeft me iets meer gekost dan verwacht.
Ik heb inmiddels nog wat advies van 123ign gekregen en zal dit vandaag eens proberen.
Bij getunde auto's wordt vaak de vaccuumvervroeging weggelaten, ga niet een te vroege ontsteking instellen, high speed knock vernield je zuigers. LPG heeft het voordeel van een hoog octaangetal maar daarentegen weer het nadeel dat het traag en moeilijk ontbrandt. Ik denk dat de B20 lpg curve en wat later tijdstip een goede basis is. Dan kan je met proefritten met een stopwatch meten (0 tot 100km/h)of je vooruitgang boekt. Als eens een lambda sonde overwogen?
Toch succes en laat horen
Amazon Combi '66