Olielampje brand na olie verversen
- Thom Siebelink
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2011 14:08 #109148
door Thom Siebelink
Olielampje brand na olie verversen is gemaakt door Thom Siebelink
Hallo,
Ik heb een week terug m'n olie ververst en m'n oliefilter vervangen. Ik heb eerst alle olie eruit laten lopen, toen de filter vervangen en vervolgens 20w50 olie van millers erin gedaan, ongeveer 3 liter. vervolgens heb ik hem een minuutje laten lopen en weer uitgezet. een paar minuten later heb ik weer naar het oliepijl gekeken , deze was wat laag en dus heb ik er nog wat bijgedaan zodat hij net een stukje onder de max zat. toen ik die middag van de garage naar huis reed begon het olielampje te branden. ik ben gelijk gestopt, heb de olie eventjes laten zakken en heb het pijl weer gecheckt, hij stond nu bijna tegen de max aan. Maar nu is mijn vraag, hoe kan het olielampje nou gaan branden terwijl er gewoon genoeg olie inzit?
betreft: amazon b20 motor
alvast bedankt
Ik heb een week terug m'n olie ververst en m'n oliefilter vervangen. Ik heb eerst alle olie eruit laten lopen, toen de filter vervangen en vervolgens 20w50 olie van millers erin gedaan, ongeveer 3 liter. vervolgens heb ik hem een minuutje laten lopen en weer uitgezet. een paar minuten later heb ik weer naar het oliepijl gekeken , deze was wat laag en dus heb ik er nog wat bijgedaan zodat hij net een stukje onder de max zat. toen ik die middag van de garage naar huis reed begon het olielampje te branden. ik ben gelijk gestopt, heb de olie eventjes laten zakken en heb het pijl weer gecheckt, hij stond nu bijna tegen de max aan. Maar nu is mijn vraag, hoe kan het olielampje nou gaan branden terwijl er gewoon genoeg olie inzit?
betreft: amazon b20 motor
alvast bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-12-2011 14:11 #109149
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Olielampje brand na olie verversen
blok plus filter is 3 ¾ liter.
Wat ik me kan voorstellen, is dat de kabel van de oliedruksensor losgeschoten is bij het verwisselen van het filter.
Wat ik me kan voorstellen, is dat de kabel van de oliedruksensor losgeschoten is bij het verwisselen van het filter.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Thom Siebelink
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2011 14:22 #109150
door Thom Siebelink
Beantwoord door Thom Siebelink in topic Olielampje brand na olie verversen
Ik heb nog maar een keer naar de sensor gekeken, het draadje zat gewoon vast, ik heb er even aangetrokken en geduwd en nu brand het lichtje niet meer. toch bedankt voor de snelle reactie