1-3-4-2 volgorde

  • Wouter Stoop
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-12-2011 13:25 #109039 door Wouter Stoop
1-3-4-2 volgorde is gemaakt door Wouter Stoop
Hallo forum vrienden , mijn Amazon B16 rijdt gelukkig weer . Alleen starten is waardeloos . Op lpg handchoke beetje uit .
Dan 5x contact aan en uit en dan starten . Start de motor wel . Heb nog even onder motorkap gekeken .
Blijkt dat de volgorde van bougiekabels 1-3-4-2 is , maar dan rechtsom op de verdeler ......
Toch maar linksom gezet , maar dan niet meer starten .
Toch maar weer rechtsom monteren ? De verdamper moet wel gereviseerd worden t.z.t. Zet wel nieuwe 123 ignition op .
Had wereld van verschil verwacht , maar nee dus . Hebben jullie suggesties ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2011 18:39 #109050 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic 1-3-4-2 volgorde
Op een b16 horen de bougiekabels ook rechtsom te zitten volgens mij en bij een b18-20 linksom. of zeg ik iets heel stoms?

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2011 19:54 #109056 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1-3-4-2 volgorde
Hoe start hij op benzine?
Als je verdamper stuk is, gaat een 123-ignition het verschil niet maken.
Toen mijn verdamper niet goed stond afgesteld startte hij ook beroerd tot niet.
Op benzine geen enkel probleem.
Daarbij ga ik er wel vanuit dat je benzine systeem in goede staat is en de naalden niet volledig zijn versleten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2011 20:07 #109057 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic 1-3-4-2 volgorde
Tijdens het starten wordt een groot deel vd stroomverbruikers uitgeschakeld. Soms (vaak) zit de LPG installatie hier ook bij, en dat helpt niet bij de koude start.
De enige betrouwbare + voor een LPG installatie is de + op de bobine, die krijgt altijd spanning. Bij de Amazon zit dat wat lastiger maar met een diode op te lossen dachtik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2011 20:10 #109059 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1-3-4-2 volgorde
Maar het LPG veiligheids relais geeft toch een voldoende grote puls LPG als je het contact aanzet dat de auto daarop kan starten?

Een diode setup is inderdaad voor de 123-ignition een goede oplossing.
Zie ook mijn tips/handleiding Installatie 123-ontsteking

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2011 20:26 #109060 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic 1-3-4-2 volgorde
Nou ja, dat is wel wat je doet door 5x het contact aan en uit te zetten. Veel verdampers geven dan elke keer een pufje LPG, en zo vul je de inlaat met een voorraadje gas.
Niet optimaal allemaal, zo startte ik voorheen mijn 144, heel gedoe met bevroren verdamper en fluitketels water. Kan beter, nu start-ie altijd, gewoon zonder kunstgrepen, aceton en/of voodoo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2011 20:56 #109065 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1-3-4-2 volgorde
En voordat je Wouter op ideeën brengt om te starten met aceton: Wat heb je gedaan om ervoor te zorgen dat hij nu als een zonnetje start?
En dan hopen we op antwoord als 'verdamper vervangen' en niet 'complete blokrevisie zodat compressie weer fris is' ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-12-2011 12:19 #109085 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic 1-3-4-2 volgorde
Ik heb de LPG installatie op de bobine + aangesloten. Beste reparatie van het jaar.

Aceton was iets teveel van het goede trouwens, op terpentine start-ie ook nog wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD