1-3-4-2 volgorde
- Wouter Stoop
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-12-2011 13:25 #109039
door Wouter Stoop
1-3-4-2 volgorde is gemaakt door Wouter Stoop
Hallo forum vrienden , mijn Amazon B16 rijdt gelukkig weer . Alleen starten is waardeloos . Op lpg handchoke beetje uit .
Dan 5x contact aan en uit en dan starten . Start de motor wel . Heb nog even onder motorkap gekeken .
Blijkt dat de volgorde van bougiekabels 1-3-4-2 is , maar dan rechtsom op de verdeler ......
Toch maar linksom gezet , maar dan niet meer starten .
Toch maar weer rechtsom monteren ? De verdamper moet wel gereviseerd worden t.z.t. Zet wel nieuwe 123 ignition op .
Had wereld van verschil verwacht , maar nee dus . Hebben jullie suggesties ?
Dan 5x contact aan en uit en dan starten . Start de motor wel . Heb nog even onder motorkap gekeken .
Blijkt dat de volgorde van bougiekabels 1-3-4-2 is , maar dan rechtsom op de verdeler ......
Toch maar linksom gezet , maar dan niet meer starten .
Toch maar weer rechtsom monteren ? De verdamper moet wel gereviseerd worden t.z.t. Zet wel nieuwe 123 ignition op .
Had wereld van verschil verwacht , maar nee dus . Hebben jullie suggesties ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-12-2011 18:39 #109050
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic 1-3-4-2 volgorde
Op een b16 horen de bougiekabels ook rechtsom te zitten volgens mij en bij een b18-20 linksom. of zeg ik iets heel stoms?
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
22-12-2011 19:54 #109056
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1-3-4-2 volgorde
Hoe start hij op benzine?
Als je verdamper stuk is, gaat een 123-ignition het verschil niet maken.
Toen mijn verdamper niet goed stond afgesteld startte hij ook beroerd tot niet.
Op benzine geen enkel probleem.
Daarbij ga ik er wel vanuit dat je benzine systeem in goede staat is en de naalden niet volledig zijn versleten.
Als je verdamper stuk is, gaat een 123-ignition het verschil niet maken.
Toen mijn verdamper niet goed stond afgesteld startte hij ook beroerd tot niet.
Op benzine geen enkel probleem.
Daarbij ga ik er wel vanuit dat je benzine systeem in goede staat is en de naalden niet volledig zijn versleten.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-12-2011 20:07 #109057
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic 1-3-4-2 volgorde
Tijdens het starten wordt een groot deel vd stroomverbruikers uitgeschakeld. Soms (vaak) zit de LPG installatie hier ook bij, en dat helpt niet bij de koude start.
De enige betrouwbare + voor een LPG installatie is de + op de bobine, die krijgt altijd spanning. Bij de Amazon zit dat wat lastiger maar met een diode op te lossen dachtik.
De enige betrouwbare + voor een LPG installatie is de + op de bobine, die krijgt altijd spanning. Bij de Amazon zit dat wat lastiger maar met een diode op te lossen dachtik.
22-12-2011 20:10 #109059
door Lars Rengersen
Maar het LPG veiligheids relais geeft toch een voldoende grote puls LPG als je het contact aanzet dat de auto daarop kan starten?
Een diode setup is inderdaad voor de 123-ignition een goede oplossing.
Zie ook mijn tips/handleiding Installatie 123-ontsteking
Een diode setup is inderdaad voor de 123-ignition een goede oplossing.
Zie ook mijn tips/handleiding Installatie 123-ontsteking
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-12-2011 20:26 #109060
Nou ja, dat is wel wat je doet door 5x het contact aan en uit te zetten. Veel verdampers geven dan elke keer een pufje LPG, en zo vul je de inlaat met een voorraadje gas.
Niet optimaal allemaal, zo startte ik voorheen mijn 144, heel gedoe met bevroren verdamper en fluitketels water. Kan beter, nu start-ie altijd, gewoon zonder kunstgrepen, aceton en/of voodoo.
Niet optimaal allemaal, zo startte ik voorheen mijn 144, heel gedoe met bevroren verdamper en fluitketels water. Kan beter, nu start-ie altijd, gewoon zonder kunstgrepen, aceton en/of voodoo.
22-12-2011 20:56 #109065
door Lars Rengersen
En voordat je Wouter op ideeën brengt om te starten met aceton: Wat heb je gedaan om ervoor te zorgen dat hij nu als een zonnetje start?
En dan hopen we op antwoord als 'verdamper vervangen' en niet 'complete blokrevisie zodat compressie weer fris is'
En dan hopen we op antwoord als 'verdamper vervangen' en niet 'complete blokrevisie zodat compressie weer fris is'

- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-12-2011 12:19 #109085
Ik heb de LPG installatie op de bobine + aangesloten. Beste reparatie van het jaar.
Aceton was iets teveel van het goede trouwens, op terpentine start-ie ook nog wel.
Aceton was iets teveel van het goede trouwens, op terpentine start-ie ook nog wel.