Motorolie met teflon
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
02-11-2011 21:46 #107487
door Oscar Keur (GAST)
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Motorolie met teflon is gemaakt door Oscar Keur (GAST)
Besten,
Ik heb van verschillende mensen gehoord die in moderne auto's motorolie met teflon doen.
Dit zou minder weerstand hebben dan gewone olie, waardoor een mogelijk soepeler lopen, en door het minder weerstand bescherm je je motor dan natuurlijk ook tegen slijtage..
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
En weten jullie of een klassiekerblok dit ook aankan?
Ik heb een 164 met B30A blok erin
Ik heb van verschillende mensen gehoord die in moderne auto's motorolie met teflon doen.
Dit zou minder weerstand hebben dan gewone olie, waardoor een mogelijk soepeler lopen, en door het minder weerstand bescherm je je motor dan natuurlijk ook tegen slijtage..
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
En weten jullie of een klassiekerblok dit ook aankan?
Ik heb een 164 met B30A blok erin

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03-11-2011 09:03 #107497
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Motorolie met teflon
Ik heb het juist al jaren in de oudere motoren, en niet in de nieuwe.
Toen ik het jaren geleden voor het eerst gebruikte, moest ik na zo'n 200 kilometer het stationnair toerental opnieuw afstellen omdat hij te hard liep. Daaruit heb ik afgeleid dat de interne wrijving was afgenomen en het dus werkt?
Ik gebruik niet (de heel dure-) Slick 50 maar Fin25 van Interflon, te koop in kleine flesjes, zowel voor motorolie als in een versie voor versnellingsbakken. De laatste heb ik nooit gebruikt.
Toen ik het jaren geleden voor het eerst gebruikte, moest ik na zo'n 200 kilometer het stationnair toerental opnieuw afstellen omdat hij te hard liep. Daaruit heb ik afgeleid dat de interne wrijving was afgenomen en het dus werkt?
Ik gebruik niet (de heel dure-) Slick 50 maar Fin25 van Interflon, te koop in kleine flesjes, zowel voor motorolie als in een versie voor versnellingsbakken. De laatste heb ik nooit gebruikt.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-11-2011 16:45 #107637
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Motorolie met teflon
Als het spul écht zou werken hadden alle olie- en de autofabrikanten dat écht allang gebruikt en voorgeschreven.
Amazon Combi '66
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-11-2011 17:59 #107639
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Motorolie met teflon
Sterker nog, de maker van Teflon, Dupont, heeft zich jarenlang verzet tegen het gebruik van de term Teflon in combinatie met motorolie, omdat ze geen nuttige werking konden bewijzen.
ALs iemand belang zou hebben bij Teflon in elke grasmaaier is dat wel Dupont.
ALs iemand belang zou hebben bij Teflon in elke grasmaaier is dat wel Dupont.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-11-2011 17:11 #107791
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Motorolie met teflon
Inderdaad is het zo dat na een tijdje het stationair toerental opnieuw afgesteld moet worden, dit heb ik ook ervaren,
de teflon werkt en het geheel loop iets beter.
Het grote nadeel van deze toevoeging is dat de teflon in elke oneffenheid, putje, beschadiging en hoonkras gaat zitten,
zolang je teflon gebruikt is er niets aan de hand, echter word hier mee gestopt dan heb je extra slijtage doordat de olie die normaal in de kuiltjes, hoongroeven ed gaat zitten er niet meer kan gaan zitten omdat hier nog wel de teflon zit, hierdoor neemt de smering af.
Dus stop je met dit product dan zal de slijtage erg toenemen, zolang je het blijft gebruiken is het prima spul.
de teflon werkt en het geheel loop iets beter.
Het grote nadeel van deze toevoeging is dat de teflon in elke oneffenheid, putje, beschadiging en hoonkras gaat zitten,
zolang je teflon gebruikt is er niets aan de hand, echter word hier mee gestopt dan heb je extra slijtage doordat de olie die normaal in de kuiltjes, hoongroeven ed gaat zitten er niet meer kan gaan zitten omdat hier nog wel de teflon zit, hierdoor neemt de smering af.
Dus stop je met dit product dan zal de slijtage erg toenemen, zolang je het blijft gebruiken is het prima spul.
- Zon
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
10-11-2011 22:10 #107799
door Zon
Beantwoord door Zon in topic Motorolie met teflon
Dan zou het ook in het verbruik moeten schelen?
Iets van gemerkt?
Iets van gemerkt?