Rokend starten+ hoog stationair
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-09-2011 01:42 #105850
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Rokend starten+ hoog stationair is gemaakt door Kevin de Leuw
Hoi,
Na het laten reviseren van mijn kop, heb een b30e motor in een volvo 164.
Start mijn motor behoorlijk rokend, grijs witte rook.
bij de stoplichten blijft hij lekker roken en pas als hij goed warm is stopt dit, het word geleidelijk minder om het zomaar te zeggen.
Als hij koud is draait hij ook extreem hoog stationair zeg maar 1500 toeren, dit zakt vrij snel af naar 12-1300 en als hij warm is +- 900.
Ook lijkt het brandstofverbruik iets te zijn toegenomen.
Ik heb de bougies tegelijk vervangen met het reviseren van de kop en hierop is niks raars te zien geen aanslag oid.
Ik heb er momenteel weer bijna 1000km mee gereden maar zou toch wel graag willen weten waaraan dit zou kunnen liggen.
Ik had zelf namelijk verwacht dat het vanzelf weg zou gaan.
Zou er een sensor kapot kunnen zijn of verkeerd aangesloten kunnen zijn?
Dank jullie wel.
Na het laten reviseren van mijn kop, heb een b30e motor in een volvo 164.
Start mijn motor behoorlijk rokend, grijs witte rook.
bij de stoplichten blijft hij lekker roken en pas als hij goed warm is stopt dit, het word geleidelijk minder om het zomaar te zeggen.
Als hij koud is draait hij ook extreem hoog stationair zeg maar 1500 toeren, dit zakt vrij snel af naar 12-1300 en als hij warm is +- 900.
Ook lijkt het brandstofverbruik iets te zijn toegenomen.
Ik heb de bougies tegelijk vervangen met het reviseren van de kop en hierop is niks raars te zien geen aanslag oid.
Ik heb er momenteel weer bijna 1000km mee gereden maar zou toch wel graag willen weten waaraan dit zou kunnen liggen.
Ik had zelf namelijk verwacht dat het vanzelf weg zou gaan.
Zou er een sensor kapot kunnen zijn of verkeerd aangesloten kunnen zijn?
Dank jullie wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-09-2011 11:48 #105852
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Rokend starten+ hoog stationair
Rijd je op LPG of op benzine?
Als de motor relatief koud is, gaat de koudstartklep (AAV) open. Er komt dan extra lucht om je gasklep heen, zodat hij beter stationair blijft lopen. Zodra je koelwater opgewarmd is, gaat de AAV dicht en krijgt hij dus minder lucht. Hierdoor neemt het toerental af.
Witte rook betekent vaak koelwater. Als hij het bij een warme motor niet doet, denk ik aan condens als de motor koud is.
Als de motor relatief koud is, gaat de koudstartklep (AAV) open. Er komt dan extra lucht om je gasklep heen, zodat hij beter stationair blijft lopen. Zodra je koelwater opgewarmd is, gaat de AAV dicht en krijgt hij dus minder lucht. Hierdoor neemt het toerental af.
Witte rook betekent vaak koelwater. Als hij het bij een warme motor niet doet, denk ik aan condens als de motor koud is.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-09-2011 13:16 #105854
door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Rokend starten+ hoog stationair
Hoi,
Ik rij op LPG, hij start op benzine en binnen 10 sec stationair draaien schakeld hij over op LPG.
Ik kan erin komen dat het bij de stoplichten inderdaad condens is, maar niet dat hij in het begin 1500 toeren draait.
Het lijkt mij dus inderdaad dat hij eigenlijk een te rijke start heeft.(ivm rook)
Is dit af te stellen of?
Mvg,
Ik rij op LPG, hij start op benzine en binnen 10 sec stationair draaien schakeld hij over op LPG.
Ik kan erin komen dat het bij de stoplichten inderdaad condens is, maar niet dat hij in het begin 1500 toeren draait.
Het lijkt mij dus inderdaad dat hij eigenlijk een te rijke start heeft.(ivm rook)
Is dit af te stellen of?
Mvg,
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-09-2011 15:14 #105856
door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Rokend starten+ hoog stationair
Ben net even aan het meten geweest en mijn koelvloeistof temp sensor lijkt kapot.
Ik denk dat hij hem daardoor ook extra verrijkt en dan ook extra rook geeft.
Die maar eerst even vervangen.
Ik denk dat hij hem daardoor ook extra verrijkt en dan ook extra rook geeft.
Die maar eerst even vervangen.