P1800S carburateur problemen
- Peter Hoogeveen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2011 17:41 #105583
door Peter Hoogeveen (GAST)
P1800S carburateur problemen is gemaakt door Peter Hoogeveen (GAST)
Volgende probleem treedt op in mijn P1800S uit 1969.
B18 motor met een Stromberg 175 CD 2 (enkele) carburateur.
LPG installatie is verwijderd en na schoonmaken van carburateur, start motor wel maar gaat direct naar 4000 toeren en slaat daarna af (met choke open)
Iemand enig idee? Of kan iemand mij helpen (hoeft niet voor niets), auto staat in Gouda.
B18 motor met een Stromberg 175 CD 2 (enkele) carburateur.
LPG installatie is verwijderd en na schoonmaken van carburateur, start motor wel maar gaat direct naar 4000 toeren en slaat daarna af (met choke open)
Iemand enig idee? Of kan iemand mij helpen (hoeft niet voor niets), auto staat in Gouda.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-08-2011 18:44 #105585
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic P1800S carburateur problemen
als de auto op lpg gereden heeft is het meest waarschijnlijk dat de carburateur is versleten.
dit betekent een revisiesetje monteren met gasklep-as revisie , of andere stromberg van de bekende verkoopsites , let bij aankoop op speling op de gasklep-as.
let tevens op het membraam.
dit betekent een revisiesetje monteren met gasklep-as revisie , of andere stromberg van de bekende verkoopsites , let bij aankoop op speling op de gasklep-as.
let tevens op het membraam.
- Peter Hoogeveen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-08-2011 13:28 #105613
Beantwoord door Peter Hoogeveen (GAST) in topic P1800S carburateur problemen
De carburateur is voorzien van nieuwe pakkingen e.d., klepspelling is minimaal.
Membraam is ook in goede staat.
Kan iemand het symptoon verklaren?
Membraam is ook in goede staat.
Kan iemand het symptoon verklaren?
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-08-2011 14:55 #105614
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic P1800S carburateur problemen
Mijn ervaring met dat soort wilde storingen na sleutelwerk is dat er meestal iets scheef, achterstevoren of helemaal niet op zit. Pakkingen, vacuumslangen, veertjes, van dattum.
Haal het luchtfilterhuis er eens af en kijk in de carb terwijl iemand start, ws. zie je de benzine in de rondte vliegen.
Haal het luchtfilterhuis er eens af en kijk in de carb terwijl iemand start, ws. zie je de benzine in de rondte vliegen.
- Peter Hoogeveen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-08-2011 20:24 #105652
Volgens mij zit alles goed aangesloten en heb ik geen lekkage e.d.
Zie bijgevoegde foto.
Er zitten 3 slangen aan de carburateur, 2 van en naar 'filter' en 1 gaat er naar de ontsteking (vacuumvervroeging)
Kan eventueel nog meer foto's mailen naar iemand die mij kan helpen.
PHoogeveen@kpnmail.nl
Alvast bedankt voor de hulp
Zie bijgevoegde foto.
Er zitten 3 slangen aan de carburateur, 2 van en naar 'filter' en 1 gaat er naar de ontsteking (vacuumvervroeging)
Kan eventueel nog meer foto's mailen naar iemand die mij kan helpen.
PHoogeveen@kpnmail.nl
Alvast bedankt voor de hulp
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-08-2011 20:58 #105654
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic P1800S carburateur problemen
Die bovenste leiding gelabeld 'naar filter'.. die hoort er origineel toch niet op? Is dat niet een trucje om de naald met vacuum omhoog te houden als je op LPG rijdt, om de naald te sparen?
De LPG installatie is verwijderd zeg je, dus volgens mij kan (moet!) die slang los en dient het pijpje bovenin de carburateur afgedopt te worden.
Dit werkt in ieder geval zo bij de SU-HS6 carburateurs, vergeef me als dit voor de Stromberg 175CD2 anders werkt!
Als de naald omhoog gehouden wordt staat de carb veel te rijk afgesteld, dus logisch dat hij bijna op hol slaat. Waarschijnlijk staat hij zelfs zo rijk dat er zoveel benzine in de cilinders loopt dat de bougies er nat van worden, waardoor ze niet meer willen vonken en de auto afslaat.
De LPG installatie is verwijderd zeg je, dus volgens mij kan (moet!) die slang los en dient het pijpje bovenin de carburateur afgedopt te worden.
Dit werkt in ieder geval zo bij de SU-HS6 carburateurs, vergeef me als dit voor de Stromberg 175CD2 anders werkt!
Als de naald omhoog gehouden wordt staat de carb veel te rijk afgesteld, dus logisch dat hij bijna op hol slaat. Waarschijnlijk staat hij zelfs zo rijk dat er zoveel benzine in de cilinders loopt dat de bougies er nat van worden, waardoor ze niet meer willen vonken en de auto afslaat.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Peter Hoogeveen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-08-2011 21:32 #105657
Dus beiden filter aansluiten afdoppen?, ga het morgen proberen, bedankt voor je hulp
- Peter Hoogeveen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-08-2011 20:10 #105670
Beide aansluiten met bouten dichtgemaakt, probleem bleef echter hetzelfde.
Stationair afstelling een stuk hoger gezet, motor loopt maar zeer onregelmatig.
Diverse zaken proberen af te stellen echter geen verbetering.
Iemand nog suggesties?
Stationair afstelling een stuk hoger gezet, motor loopt maar zeer onregelmatig.
Diverse zaken proberen af te stellen echter geen verbetering.
Iemand nog suggesties?
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-08-2011 22:03 #105712
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic P1800S carburateur problemen
Hallo Peter,
Is de basisinstelling van de carburateur wel goed?
Als je de demper eruit haalt, en het luchtfilter is gedemonteerd, kun je dan de zuiger makkelijk naar boven duwen?
En valt de zuiger ook weer met een droge tik terug op de de brug van het carburateurhuis?
Als de motor loopt, zie je dan de zuiger ook op en neer bewegen als je gas geeft?
Bekijk ook eens dit artikel op de site www.volvokv.nl/index.php?option=com_docm...oad&gid=454&Itemid=6
Als de carburateur intern is afgedopt, dan zou jij dus juist NIET het bovenste gat van je carburateur af moeten sluiten.
Succes
Is de basisinstelling van de carburateur wel goed?
Als je de demper eruit haalt, en het luchtfilter is gedemonteerd, kun je dan de zuiger makkelijk naar boven duwen?
En valt de zuiger ook weer met een droge tik terug op de de brug van het carburateurhuis?
Als de motor loopt, zie je dan de zuiger ook op en neer bewegen als je gas geeft?
Bekijk ook eens dit artikel op de site www.volvokv.nl/index.php?option=com_docm...oad&gid=454&Itemid=6
Als de carburateur intern is afgedopt, dan zou jij dus juist NIET het bovenste gat van je carburateur af moeten sluiten.
Succes
- Peter Hoogeveen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-09-2011 14:30 #106128
Ik heb heel de boel vervangen door dubbele SU Carbs en motor start weer. Oorzaak dus waarschijnlijk defecte carburateur.