Echoen bij gas geven
- Bart Lasscher
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-08-2011 14:01 #105575
door Bart Lasscher
Echoen bij gas geven is gemaakt door Bart Lasscher
Hallo wie kan mij het volgende verklaren ik heb een PV544 B 20 motor met een Stromberg 175 cd 2 carburateur als ik gas geef spurt die perfect weg echter moet ik heel rustig gas geven anders krijg ik een echo effect is dit een kwestie van speling of carburateur.
Sneller opschakelen helpt wel.
De ontsteking is een (123) hij slaat perfect aan loopt mooi.
Ik heb net het idee dat de motor te krachtig is voor deze wagen.
Wie geeft raad.
Sneller opschakelen helpt wel.
De ontsteking is een (123) hij slaat perfect aan loopt mooi.
Ik heb net het idee dat de motor te krachtig is voor deze wagen.
Wie geeft raad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-08-2011 02:29 #105630
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Echoen bij gas geven
Ik denk niet dat de motor te sterk is, als je ziet wat ze soms in Zweden onder de motorkap verbergen dan is de B20 nog maar het begin. Ik denk dat je het eerder moet zoeken in mogelijke kontakt punten van de motor, versnellingsbak, aandrijflijn of uitlaat tegen het chassis. Als je snel optrekt kan de motor wat kantelen in de rubbers, op dat moment zou het kunnen zijn dat er ergens iets tegen het chassis komt wat resonantie kan geven. Ik weet niet of dat is wat je met de echo bedoeld. Het zou ook nog gewoon een akoestisch effect kunnen zijn. Probeer eens om de motorkap aan de binnenkant te isoleren met een geluids dempend materiaal.
Groeten, Rob
Groeten, Rob
- Bart Lasscher
- Premium lid
-
Minder
Meer
24-08-2011 21:30 #105673
door Bart Lasscher
Beantwoord door Bart Lasscher in topic Echoen bij gas geven
Dank voor jou reactie, echter denk dat ik het niet goed heb uitgelegd het is geen geluid het is iets mechanisch den ik.
Je geeft gas en dan komt er een reactie in de wagen en geef je automatisch weer gas door de reactie van de wagen je kunt als het ware niet rustig gas geven dat moet ik heel rustig doen.
Sneller omschakelen naar een hogere versnelling helpt wel.
Hoop dat het nu wat duidelijker is.
Groet Bart
Je geeft gas en dan komt er een reactie in de wagen en geef je automatisch weer gas door de reactie van de wagen je kunt als het ware niet rustig gas geven dat moet ik heel rustig doen.
Sneller omschakelen naar een hogere versnelling helpt wel.
Hoop dat het nu wat duidelijker is.
Groet Bart
24-08-2011 23:20 #105678
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Echoen bij gas geven
Is het de carburateur die ook origineel op deze auto hoort?
Zo nee, dan zou ik me het volgende kunnen voorstellen.
Dat het gaspedaal op de stromberg voor een te grote verplaatsing zorgt.
Met andere woorden, dat je met een klein beetje intrappen al voor heel veel gasgeven zorgt.
Just a thought...
Zo nee, dan zou ik me het volgende kunnen voorstellen.
Dat het gaspedaal op de stromberg voor een te grote verplaatsing zorgt.
Met andere woorden, dat je met een klein beetje intrappen al voor heel veel gasgeven zorgt.
Just a thought...
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
25-08-2011 08:20 #105683
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Echoen bij gas geven
Zit er voldoende ATF in de carburateurzuiger, dat is als je de zwarte dop open draait. Tenminste ik denk dat je dat bedoelt met echoën.
De functie is het gasgeven wat te dempen, check dit eens
De functie is het gasgeven wat te dempen, check dit eens
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Bart Lasscher
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-08-2011 20:45 #105710
door Bart Lasscher
Dank voor jullie reacties ik ga er mee aan het werk jullie horen van mij.
Groet Bart
Groet Bart
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-08-2011 08:24 #105720
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Echoen bij gas geven
Lars, wat jij zegt heb ik zelf ook een keer gehad met een Amazon / B18A. Ik had de Stromberg vevangen door een SU gewoon om het eens te proberen. T'was niet echt een succes omdat het echt een springer werd, heel gevoelig op het gaspendaal door andere momenten op de armen.
Bart, kijk ook even of alles soepel loopt tussen het gaspendaal en de carburateurs er mogen geen zware punten in zitten. Het is mogelijk dat jouw wagen orgineel een enkele carburateur had, alleen de Sport had dubbele carbs. Als dit inderdaad het geval is dan zijn er aanpassingen gedaan omdat de orginele Zenith een andere aansluiting heeft met je pendaal.
Groeten, Rob
Bart, kijk ook even of alles soepel loopt tussen het gaspendaal en de carburateurs er mogen geen zware punten in zitten. Het is mogelijk dat jouw wagen orgineel een enkele carburateur had, alleen de Sport had dubbele carbs. Als dit inderdaad het geval is dan zijn er aanpassingen gedaan omdat de orginele Zenith een andere aansluiting heeft met je pendaal.
Groeten, Rob
- Bart Lasscher
- Premium lid
-
Minder
Meer
28-08-2011 15:17 #105764
door Bart Lasscher
Inderdaad het is geen origineel motor er zat voor mijn tijd een b18 in kennelijk met twee carburateurs (want ik heb twee kabels naar de motor ruimte) het is ook een b18 sport uitvoering ga al jullie opmerkingen deze week toepassen jullie horen van mij.
Bedankt alvast voor jullie reacties Bart.
Bedankt alvast voor jullie reacties Bart.
- Bart Lasscher
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-09-2011 22:17 #106276
door Bart Lasscher
Hallo allemaal,
Al jullie reacties verwerkt het beste resultaat gaf het verlengen van de arm aan de carburateur hierdoor kan ik rustiger gas geven tevens carburateur schoongemaakt en afgesteld (stond veel te rijk afgesteld vlotter niveau en naald) hij loopt nu als een zonnetje.
Dank groet Bart.
Al jullie reacties verwerkt het beste resultaat gaf het verlengen van de arm aan de carburateur hierdoor kan ik rustiger gas geven tevens carburateur schoongemaakt en afgesteld (stond veel te rijk afgesteld vlotter niveau en naald) hij loopt nu als een zonnetje.
Dank groet Bart.