- Berichten: 31
B20e bevestigingspunten.
- oDYLANo De Krijger
- Junior lid
-
weet er iemand of de bevestigingspunten van een b20e het zelfste zijn of een normale b20.
ik zou het blok willen in mijn amazon bouwen.Ben nog maar net nieuw of het forum dus ik weet nog niet alles over elke motor.
al vast bedankt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
- Berichten: 267
je zal alleen de kabel boom moeten aanpassen. enne daar weet ik niets van.
cees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- oDYLANo De Krijger
- Junior lid
-
- Berichten: 31
"Cees Visser" schreef:
volgens mij zijn het dezelfde motor steunen. dus moet het gewoon passen.
je zal alleen de kabel boom moeten aanpassen. enne daar weet ik niets van.
cees
Bedankt cees
kabelboom is geen probleem,heb automechanica gevolgd dus dat komt in orde :mrgreen: .
mvg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Kan zo in een Amazon, ev. B20 spullen (startmotor, dynamo, in/uitlaatspruitstuk van de Amazon kunnen er zo op.
Je houdt wat onbenutte openingen met schroefdraad over.
Compressie is hoger van de E dus kan geen kwaad er een Weber duo op te zetten....moet 120+ pk geven
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- oDYLANo De Krijger
- Junior lid
-
- Berichten: 31
"E.S.G. Zee" schreef:
Motorsteunenpunten zijn hetzelfde en ook alle basisschroefdraad openingen.
Kan zo in een Amazon, ev. B20 spullen (startmotor, dynamo, in/uitlaatspruitstuk van de Amazon kunnen er zo op.
Je houdt wat onbenutte openingen met schroefdraad over.
Compressie is hoger van de E dus kan geen kwaad er een Weber duo op te zetten....moet 120+ pk geven
ah ik ben blij het te horen dat het geen probleem is voor in de amazon.
Maar de b20e is toch origineel gewoon met de bosch injectie? of bedoel je dat ik deze beter zo vervangen door webers ?
mvg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- oDYLANo De Krijger
- Junior lid
-
- Berichten: 31
"E.S.G. Zee" schreef:
Het is eenvoudiger naar carburateur,wil je naar een injectie dan heb je veel extra onderdelen nodig, in/uitlaatspruitstuk, injectoren,drukmeter, koude kluchtklep, kabelboom,ventiel, ontsteking (ev 123ignition) enz. Is een hele kluis of heb je een sloper met een B20E ?. Hele kabelboom moet overgezet worden. Mocht je de injectiesysteem kabelboom voor de '71 willen hebben die heb ik nog op voorraad
Ik kan de motor compleet kopen met kabelboom enzo.En ik heb nog de 123ignition van mijn b18 liggen.
Nog een vraagje, past de m41 versnellingsbak op deze motor? Ik heb al eens vlug gekeken en dacht dat deze alleen op de b18's voorkomen?
Alvast bedankt voor al de informatie.
Mvg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Berichten: 1917
Het zou een beetje sneu zijn ,als alles is gemonteerd en dat dan pas blijkt dat je je koppeling niet kunt aansluiten.Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- oDYLANo De Krijger
- Junior lid
-
- Berichten: 31
"N.M. de Boer" schreef:
Beste Odylano ,de bak met overdrive kan er met het koppelingshuis gewoon achter.Let er wel op,dat het koppelingshuis van een b20 en dus ook van de E een oog heeft voor de kabelkoppeling.Jouw b18 heeft standaard een hydraulische koppeling,dus je hebt je koppelingshuis van de b18- met mogelijkheid tot bevestiging van de hulpkoppelingscilinder- nodig.
Het zou een beetje sneu zijn ,als alles is gemonteerd en dat dan pas blijkt dat je je koppeling niet kunt aansluiten.Succes!
danku voor de uitleg. Moet ik dan kijken voor een ander koppelingshuis?Het is me niet helemaal duidelijk :oops:
mvg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joseph Diks
- Senior lid
-
- Berichten: 40
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.