motor ontluchting hoe?
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-07-2011 02:11 #104841
door Mark Murre (GAST)
motor ontluchting hoe? is gemaakt door Mark Murre (GAST)
Beste medeforummers, ik heb onlangs een andere carburateur gemonteerd op mijn amazon alleen weet ik nu niet wat de beste configuratie van de motorontuchting is met deze carburateur ?
Er zit nu een oliedop op met een ontluchtingsgat die ik normaal gesproken met een slang op het luchtfilter plaatste, op het inlaatspruitstuk zit een vacuum gat waar ik nu een nippel op heb gedaan met een heel klein gaatje erin dus die zuigt niet echt heel erg ,en daar heb ik nu de slang van het eitje van de motor naartoe gebracht nu is mijn oliedop niet aangesloten.
De auto rijdt op gas en benzine dus heb ik er een gasstuk in laten zetten die ik nu even op professorische wijze met een t stuk die je normaal voor water gebruikt gemonteerd heb , dus dat gaat binnenkort met een Y stuk ( no worries)
Alvast bedankt voor het meedenken.
Er zit nu een oliedop op met een ontluchtingsgat die ik normaal gesproken met een slang op het luchtfilter plaatste, op het inlaatspruitstuk zit een vacuum gat waar ik nu een nippel op heb gedaan met een heel klein gaatje erin dus die zuigt niet echt heel erg ,en daar heb ik nu de slang van het eitje van de motor naartoe gebracht nu is mijn oliedop niet aangesloten.
De auto rijdt op gas en benzine dus heb ik er een gasstuk in laten zetten die ik nu even op professorische wijze met een t stuk die je normaal voor water gebruikt gemonteerd heb , dus dat gaat binnenkort met een Y stuk ( no worries)
Alvast bedankt voor het meedenken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-07-2011 02:14 #104842
door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic motor ontluchting hoe?
Er zit trouwens nog geen rembekrachtiger op!
- Robert van Es (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-07-2011 07:07 #104844
door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic motor ontluchting hoe?
Hoi Mark,
Ik heb de set ooit bij MISAB besteld, en bij het luchtfilter (dat er ongeveer hetzelfde uitziet als die van jou) zit op de onderplaat een aansluiting voor de carterventilatie.
Het is belangrijk om de nu openliggende slang aan te sluiten op het luchtfilter; of een los klein after-market luchtfiltertje monteren op de slang van de carterventilatie. Je moet er in ieder geval voor zorgen dat de lucht die de motor/carter ingezogen wordt schoon is van vuil, zand etc.
suc6,
Robert
Ik heb de set ooit bij MISAB besteld, en bij het luchtfilter (dat er ongeveer hetzelfde uitziet als die van jou) zit op de onderplaat een aansluiting voor de carterventilatie.
Het is belangrijk om de nu openliggende slang aan te sluiten op het luchtfilter; of een los klein after-market luchtfiltertje monteren op de slang van de carterventilatie. Je moet er in ieder geval voor zorgen dat de lucht die de motor/carter ingezogen wordt schoon is van vuil, zand etc.
suc6,
Robert
21-07-2011 14:22 #104852
door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic motor ontluchting hoe?
Ik heb ook zo'n luchtfilter en bij mij zit er een plastic tuitje bij wat je in de onderkant van het luchtfilterhuis kan zetten, zodat je daar de carterventilatie op aan kan sluiten.
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-07-2011 00:27 #104865
door Mark Murre (GAST)
Bedankt voor de info mannen ,het punt alleen is dat er een gasstuk in gemaakt zit die waarschijnlijk de gaten voor een eventuele aansluiting ontluchting al gebruikt heeft dus ben ik benieuwd naar zo'n klein filtertje wat je dan op een slang monteerd en waar je dat kunt kopen?
Ik zat eerst zelf te denken aan een dichte dop en de olie dan maar naar de grond te lozen?
Ik zat eerst zelf te denken aan een dichte dop en de olie dan maar naar de grond te lozen?
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-07-2011 10:53 #104871
door Daan van Oosten Slingeland
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic motor ontluchting hoe?
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-07-2011 13:46 #104929
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic motor ontluchting hoe?
Zo'n filtertje kan je kopen bij Biesheuvel Auto, Rijksweg 37, 4255 GE Nieuwendijk
Is goedkoper dan een K&N. Ik neem aan dat je de speciale gebogen slang nog hebt.
Succes!
Is goedkoper dan een K&N. Ik neem aan dat je de speciale gebogen slang nog hebt.
Succes!
"a restoration is a triumph of vision over economics"
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-07-2011 22:34 #104943
door Mark Murre (GAST)
Ok ik ga maar eens zo'n filtertje kopen , bedankt voor de mooie oplossingen !
Groet Mark
Groet Mark