simons past niet lekker onder amazon sedan
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Ik hoop dat iemand me snel kan helpen zodat ik morgen lekker kan rondtuffen met het koffie bruine geluid van een simons

Jeroen
ps ik probeer de demper te draaien en te doen maar als hij lekker in de rubbers hangt komt hij dus tegen de onderkant. Misschien de oude rubbers gebruiken??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Ik denk dat ik het probleem ligt in het laatste bevestigingspunt, als deze wat langer was geweest ligt de hele uitlaat wat lager en zal deze geen contact meer maken met de bodem. Morgen maar even kijken hoe ik deze kan verlagen.
Ervaringen met het simons systeem meer dan welkom.
Ook bij mij hield de ruimte niet over, maar hij zit er wel strak onder zonder dat hij ergens raakt.
Hij zit vrij strak onder de bumper.
Wel heb ik hem iets meer naar links gehangen omdat hij anders met de achterste demper tegen de trekhaak aan kwam.
Om dat te laten passen heb ik de spatlapsteun links iets schuin gezet.
Heb je foto's van hoe hij bij jou uitkomt?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
"Jeroen Visser" schreef:
Hij zit eronder. Tijdens monteren toch een kleine ruimte tussen demper en bodemplaat kunnen creeeren. Maar als ik nu gas geef en weer loslaat komt hij toch nog tegen de bodem aan, klinkt niet lekker.
Ik denk dat ik het probleem ligt in het laatste bevestigingspunt, als deze wat langer was geweest ligt de hele uitlaat wat lager en zal deze geen contact meer maken met de bodem. Morgen maar even kijken hoe ik deze kan verlagen.
Ervaringen met het simons systeem meer dan welkom.
Dank voor je reaktie.
Ik heb helaas geen foto's gemaakt gister maar ga proberen dit vandaag te doen. Ik ga straks even een beugeltje maken om het ophangpunt van de einddemper een cm te verlagen, het lijkt me dat de middendemper dan voldoende ruimte heeft om te bewegen.
Keep you posted.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Paar foto's:
i901.photobucket.com/albums/ac21 ... 010064.jpg
i901.photobucket.com/albums/ac21 ... 010066.jpg
(direct plaatsen van de foto's lukte niet, hij bleef zeggen dat de afbeeldingen max 800pix mogen zijn en deze zijn toch echt 640???)
Ben benieuwd naar de gouden tip

Thanks!!
Het perspectief blijft lastig. Daar waar jij hebt aangegeven dat je maar 2mm speling hebt, zit bij mij ook maar iets van een halve centimeter. M'n vingertopje past er in elk geval niet tussen.
Je zou het eens met het oudere midden rubber kunnen proberen bij de midden ophanging.
Ook kun je nog iets stellen door te spelen met hoe je de bocht over de achteras vast zet (qua draaiing).
Maar goed, dan zet je spanning op je systeem en dat is ook niet echt de bedoeling.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
dank voor je reaktie met foto's. Ik ga idd (als de uitlaat afgekoeld is) de oude middenrubbers proberen. Heb net even een stukje gereden en hij komt zo nu en dan tegen de bodem aan, klinkt niet ok. Met de bocht valt te spelen maar wat jij al aangeeft, spanning op het geheel willen we niet.
Jij hebt met die minimale speling geen last van stinkend tectyl enzo, maw geen brandgevaar??
Volgens mij wordt die buitenbuis ook niet eens zo heel heet.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Ik denk dat het geregeld is. Ik heb het laatste bevestigingspunt wat verlengd en nog wat gedraaid aan de bocht over de achteras. Gevolg is dat ik nu ruim een halve cm speling heb en dit lijkt me genoeg.
Geluid is wel erg ok moet ik zeggen

- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
cees