simons past niet lekker onder amazon sedan

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2011 18:19 #103468 door Jeroen Visser (GAST)
simons past niet lekker onder amazon sedan is gemaakt door Jeroen Visser (GAST)
Ben bezig met het plaatsen van een simons onder mijn amazon (enkele voorpijp). Alles ging lekker tot ik zag dat de absorptiedemper (de middelste/eerste vanaf het blok) de onderkant van de auto raakt. Ik krijg met geen mogelijkheid een lekkere ruimte tussen de demper en de auto.

Ik hoop dat iemand me snel kan helpen zodat ik morgen lekker kan rondtuffen met het koffie bruine geluid van een simons :D :D

Jeroen

ps ik probeer de demper te draaien en te doen maar als hij lekker in de rubbers hangt komt hij dus tegen de onderkant. Misschien de oude rubbers gebruiken??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2011 18:58 #103469 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic simons past niet lekker onder amazon sedan
Hij zit eronder. Tijdens monteren toch een kleine ruimte tussen demper en bodemplaat kunnen creeeren. Maar als ik nu gas geef en weer loslaat komt hij toch nog tegen de bodem aan, klinkt niet lekker.

Ik denk dat ik het probleem ligt in het laatste bevestigingspunt, als deze wat langer was geweest ligt de hele uitlaat wat lager en zal deze geen contact meer maken met de bodem. Morgen maar even kijken hoe ik deze kan verlagen.

Ervaringen met het simons systeem meer dan welkom.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-06-2011 21:46 #103476 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic simons past niet lekker onder amazon sedan
Heb zelf ook een Simons onder mijn Amazon.
Ook bij mij hield de ruimte niet over, maar hij zit er wel strak onder zonder dat hij ergens raakt.
Hij zit vrij strak onder de bumper.
Wel heb ik hem iets meer naar links gehangen omdat hij anders met de achterste demper tegen de trekhaak aan kwam.
Om dat te laten passen heb ik de spatlapsteun links iets schuin gezet.

Heb je foto's van hoe hij bij jou uitkomt?

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2011 09:25 #103488 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic simons past niet lekker onder amazon sedan

"Jeroen Visser" schreef:
Hij zit eronder. Tijdens monteren toch een kleine ruimte tussen demper en bodemplaat kunnen creeeren. Maar als ik nu gas geef en weer loslaat komt hij toch nog tegen de bodem aan, klinkt niet lekker.

Ik denk dat ik het probleem ligt in het laatste bevestigingspunt, als deze wat langer was geweest ligt de hele uitlaat wat lager en zal deze geen contact meer maken met de bodem. Morgen maar even kijken hoe ik deze kan verlagen.

Ervaringen met het simons systeem meer dan welkom.

Dank voor je reaktie.

Ik heb helaas geen foto's gemaakt gister maar ga proberen dit vandaag te doen. Ik ga straks even een beugeltje maken om het ophangpunt van de einddemper een cm te verlagen, het lijkt me dat de middendemper dan voldoende ruimte heeft om te bewegen.

Keep you posted.

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2011 10:47 #103489 door Jeroen Visser (GAST)
Net even een beugeltje gemaakt om de achterste demper een 1,5 cm te laten zakken. Scheelt iets voor de rest van de uitlaat maar ben bang niet genoeg. Er zit nu een paar mm speling tussen de middendemper en de bodem maar twijfel of dit genoeg is. Uitlaat wordt natuurlijk heet en wil niet dat de boel in de fik vliegt doordat de demper te dicht op de getectyleerde bodem zit.

Paar foto's:

i901.photobucket.com/albums/ac21 ... 010064.jpg

i901.photobucket.com/albums/ac21 ... 010066.jpg

(direct plaatsen van de foto's lukte niet, hij bleef zeggen dat de afbeeldingen max 800pix mogen zijn en deze zijn toch echt 640???)

Ben benieuwd naar de gouden tip :D :D Misschien de oude rubbers gebruiken, deze zitten wat ruimer in hun vel??

Thanks!!

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2011 11:12 #103490 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic simons past niet lekker onder amazon sedan
Heb even wat fototjes gemaakt van mijn Simons.

Het perspectief blijft lastig. Daar waar jij hebt aangegeven dat je maar 2mm speling hebt, zit bij mij ook maar iets van een halve centimeter. M'n vingertopje past er in elk geval niet tussen.
Je zou het eens met het oudere midden rubber kunnen proberen bij de midden ophanging.
Ook kun je nog iets stellen door te spelen met hoe je de bocht over de achteras vast zet (qua draaiing).
Maar goed, dan zet je spanning op je systeem en dat is ook niet echt de bedoeling.

Bijlagen:

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2011 11:32 #103491 door Jeroen Visser (GAST)
Hoi Lars,

dank voor je reaktie met foto's. Ik ga idd (als de uitlaat afgekoeld is) de oude middenrubbers proberen. Heb net even een stukje gereden en hij komt zo nu en dan tegen de bodem aan, klinkt niet ok. Met de bocht valt te spelen maar wat jij al aangeeft, spanning op het geheel willen we niet.

Jij hebt met die minimale speling geen last van stinkend tectyl enzo, maw geen brandgevaar??

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2011 12:07 #103495 door Lars Rengersen
Zelf heb ik geen tectiel maar RX10 op de onderkant (meer een soort verf), en geen last dat dat te warm wordt.
Volgens mij wordt die buitenbuis ook niet eens zo heel heet.

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2011 14:49 #103503 door Jeroen Visser (GAST)
Lars bedankt voor het meedenken enzo.

Ik denk dat het geregeld is. Ik heb het laatste bevestigingspunt wat verlengd en nog wat gedraaid aan de bocht over de achteras. Gevolg is dat ik nu ruim een halve cm speling heb en dit lijkt me genoeg.

Geluid is wel erg ok moet ik zeggen :D :D

• 11654-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Meer
05-06-2011 21:24 #103532 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic simons past niet lekker onder amazon sedan
bij mijn simon uitlaat heb ik een flexibel stuk gelast. nu echt geen rammel meer. misschien moet je daar eens aan denken.

cees :D

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD