olieleiding 1800ES
- Bert Alfing
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2011 13:31 #103004
door Bert Alfing
olieleiding 1800ES is gemaakt door Bert Alfing
Gezien problemen met gesprongen olieleiding (met gevolg brand) van 1800ES gebruikers, heb ik uit voorzorg de leiding vervangen door een nieuw exemplaar van de Volvo Kl. Onderd. Shop. Wat schets mijn verbazing, na ca. 9000 km hiermee gereden te hebben, is de leiding tijdens het rijden spontaan van de nippel los gesprongen. Gevolg brand!
De Ond. Shop hiermee geconfronteerd en zij gaven als verklaring, dat ze bij de leidingen in de onderdelenshop geen afwijkingen hebben kunnen constateren. Ik zou domweg pech hebben gehad.
Zijn er meer van dergelijke ervaringen?
De Ond. Shop hiermee geconfronteerd en zij gaven als verklaring, dat ze bij de leidingen in de onderdelenshop geen afwijkingen hebben kunnen constateren. Ik zou domweg pech hebben gehad.
Zijn er meer van dergelijke ervaringen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19-05-2011 15:12 #103009
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic olieleiding 1800ES
Dat is de leiding naar de oliedrukmeter? :shock: Bij mij zit die met een hoop bochten tussen motor en schutbord. Om trilling en beweging te kunnen compenseren. Of is dat nog onvoldoende? Is het tromp-einde bij een koppeling stukgescheurd? Da's best ernstig dus...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-05-2011 20:09 #103013
door Boele Braaksma
Raar verhaal! Misschien dat er onbewust tijdens sleutelwerk kracht op is gezet? Of je moet een oliepomp hebben met een beredruk...
Beantwoord door Boele Braaksma in topic olieleiding 1800ES
"Rob Spoon" schreef:
Dat is de leiding naar de oliedrukmeter? :shock: Bij mij zit die met een hoop bochten tussen motor en schutbord. Om trilling en beweging te kunnen compenseren. Of is dat nog onvoldoende? Is het tromp-einde bij een koppeling stukgescheurd? Da's best ernstig dus...
Raar verhaal! Misschien dat er onbewust tijdens sleutelwerk kracht op is gezet? Of je moet een oliepomp hebben met een beredruk...
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-05-2011 16:47 #103038
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic olieleiding 1800ES
Bij mijn 1800S is deze leiding ook al eens lek geweest door verouderd rubber, ik heb toen de slang van de nippels afgehaald en heb er bij een hydrauliekbedrijf een nieuwe op laten zetten (5 of 10 euro). Nadat hij na meerdere jaren weer lek was (te hete omgeving bij de motor en uitlaat, de olie liep nu op de uitlaat wat een leuk rookgordijn gaf, de andere weggebruikers waren er niet blij mee "wat rijdt daar weer een oude bak met olieverbruikende motor") heb ik een remleiding vanaf het aansluitpunt op de motor aan de hete delen voorbij tot onderaan het schutbord gelegd en de flexibele leiding pas van daar tot het aansluitpunt boven gelegd. Groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
20-05-2011 23:28 #103054
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic olieleiding 1800ES
Is helaas een bekend probleem, lekkage bedoel ik, komt omdat de nippel kan draaien en aan de andere kant konisch in het koperen blokje wordt gerschroefd. Het geheel zit vlak bij het uitlaatspruitstuk en is onderhavig aan hoge temperaturen.
Dat de nippel van de slang gaat heb ik nog niet eerder gezien en mag natuurlijk niet gebeuren, binnen een jaar heb je op zijn minst garantie.
Ik vermoed dat er een B-kwaliteit of een aftermarket in het onderdelen depot ligt, kan me niet voorstellen dat dit een origineel Volvo onderdeel is. Herken je aan 2 cijfers ervoor.
Als het als Volvo onderdeel met blauwe doosje en odl nummer is verkocht zou ik het niet accepteren en een TC lid om een oordeel vragen.
Ik heb er een uit Canada die is van speciaal rubber gemaakt en zeer hitte bestendig en robuust.
Een bevriende 1800ES heeft een kleine serie gemaakt.
Dat de nippel van de slang gaat heb ik nog niet eerder gezien en mag natuurlijk niet gebeuren, binnen een jaar heb je op zijn minst garantie.
Ik vermoed dat er een B-kwaliteit of een aftermarket in het onderdelen depot ligt, kan me niet voorstellen dat dit een origineel Volvo onderdeel is. Herken je aan 2 cijfers ervoor.
Als het als Volvo onderdeel met blauwe doosje en odl nummer is verkocht zou ik het niet accepteren en een TC lid om een oordeel vragen.
Ik heb er een uit Canada die is van speciaal rubber gemaakt en zeer hitte bestendig en robuust.
Een bevriende 1800ES heeft een kleine serie gemaakt.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate