B18b motor

  • de Wijs
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2011 10:46 #102618 door de Wijs
B18b motor is gemaakt door de Wijs
Hoi,

Ben in bezit van een B18b motor, zonder spruitstuk en carbs.
Tevens heb ik een draaiende B18a en wil het spruitstuk met carb overzetten.
Mijn vraag is, of de motor B18b met een enkele Zenith 36VN naar behoren gaat functioneren?
Heeft iemand ervaring hiermee?
Alle info is welkom, Alvast bedankt.

Mvg, Werner

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-05-2011 19:00 #102624 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic B18b motor
de nokkenas is iets anders en de compressie.
het verschil tussen b18a en b18b is niet bepaald spectaculair , in de praktijk zal dit gewoon gaan lopen.
belangrijker is dat de zenith in goede staat is.
je zit wel met de afstelling van het ontstekingstijdstip.
het boekje klopt dan niet meer , de afstelling van de b18b zal meer de kant van b18a opgaan.
dit zal je moeten uitproberen , hier is geen richtlijn voor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-05-2011 12:44 #102875 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic B18b motor
Met andere woorden, gaat prima hoor

Amazon Combi '66

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • de Wijs
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2011 07:34 #102905 door de Wijs
Beantwoord door de Wijs in topic B18b motor
Alvast bedankt voor de reacties, ga het in ieders geval wel proberen.

Mvg, Werner

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-05-2011 08:44 #102906 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic B18b motor
Ik wil je niet op kosten jagen, maar investeren in een 123-ignition is de moeite waard.
Zeker als je een B20B combineert met A carb+spruitstuk
Dan kun je simpel de verschillende afstellingen proberen en ondervinden waar hij het prettigst oprijdt.
Die 123 electronische ontsteking heeft standaard alle curves in het geheugen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • de Wijs
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2011 10:11 #102911 door de Wijs
Beantwoord door de Wijs in topic B18b motor
Hoi alle,

Ik lees tussen de regels door, dat het onstekingstijdstip een probleem gaat worden?
Kan iemand dit verklaren? ik hoor 't graag waarom.
Alvast bedankt.

Mvg, Werner

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-05-2011 11:25 #102913 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic B18b motor
Zal wel meevallen. De door Volvo gebruikte 'technologie' is redelijk flexibel in gebruik. Zo had ik een B20A verdeler op een B18A en een B20B verdeler op een B20A, gingen moeiteloos tot 140-150 (op de teller). Afstelling van dit soort combinaties kan je niet meer uit de boekjes halen, heb ik altijd op gehoor gedaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD