- Berichten: 13
Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
- Arnold Meulenbelt (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-03-2011 20:20 #101781
door Arnold Meulenbelt (GAST)
Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....? is gemaakt door Arnold Meulenbelt (GAST)
Beste clubleden,
Na mijn wissel van B20 blok in mijn trouwe 144 heb ik op de weg geen vermogen meer.
De wissel: Ik heb puur het B20 blok gewisseld, carb, benz.pomp, bobine zijn dezelfde gebleven.
Als ik nu met de hand gas geef of stationair met de voet dan lijkt alles ok, toeren gaan goed omhoog.
Maar als ik op de weg zit lijkt hij gewoon niet enthousiast????? 1e versn. gaat goed 2e en 3e hebben er geen zin in lijkt wel.
rara wat kan dit zijn?
Alvast bedankt
Na mijn wissel van B20 blok in mijn trouwe 144 heb ik op de weg geen vermogen meer.
De wissel: Ik heb puur het B20 blok gewisseld, carb, benz.pomp, bobine zijn dezelfde gebleven.
Als ik nu met de hand gas geef of stationair met de voet dan lijkt alles ok, toeren gaan goed omhoog.
Maar als ik op de weg zit lijkt hij gewoon niet enthousiast????? 1e versn. gaat goed 2e en 3e hebben er geen zin in lijkt wel.
rara wat kan dit zijn?
Alvast bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1290
27-03-2011 20:26 #101782
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
Eerste vraag de bij mij opkomt: heeft het blok wat je erin hebt gehangen wel voldoende compressie?
Staat de ontsteking wel op tijd?
Zal toch niet zo zijn dat spontaan het membraan van je Stromebrg carburateur de geest heeft gegeven?
Succes, Han
Staat de ontsteking wel op tijd?
Zal toch niet zo zijn dat spontaan het membraan van je Stromebrg carburateur de geest heeft gegeven?
Succes, Han
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robert van Es (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 120
29-03-2011 13:13 #101847
door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
Persoonlijk heb ik de ervaring bij een Fiat 500 dat als de condensator stuk is/slecht contact maakt de motor onbelast prima in toeren klimt, alleen belast is de fut er helemaal uit.
Onderdeeltje en karweitje van niks, maar wel met bijzonder resultaat.
suc6,
Robert
Onderdeeltje en karweitje van niks, maar wel met bijzonder resultaat.
suc6,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29-03-2011 14:04 #101851
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
Ingebrande contactpuntjes kunnen ook een dergelijk verschijnsel geven.
Toch ben ik ook wel benieuwd naar de compressie.
Toch ben ik ook wel benieuwd naar de compressie.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold Meulenbelt (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
- Berichten: 13
03-04-2011 14:40 #101977
door Arnold Meulenbelt (GAST)
Beantwoord door Arnold Meulenbelt (GAST) in topic Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
Mensen bedankt voor de reacties,
Toen het andere b20 blokje stond te wachten om in de auto te gaan heb ik zo veel mogelijk vernieuwd aan het blok.
Er zitten nieuwe contactpuntjes op en een nieuwe condensator. De compressie zal ik nog eens nameten, deze was ok?!?!?
Verder gisteren nog even mee aan de gang geweest maar het lijkt nergens op. heel vreemd. Het is in de 1e versnelling wel ok. In de 2e versnelling zit er bij 40 km per uur net een begrenzer op?!?! Als ik dan doorschakel naar 3e dan klimt hij heel langzaam op naar 50 - 60 km per uur?
rara.....
Toen het andere b20 blokje stond te wachten om in de auto te gaan heb ik zo veel mogelijk vernieuwd aan het blok.
Er zitten nieuwe contactpuntjes op en een nieuwe condensator. De compressie zal ik nog eens nameten, deze was ok?!?!?
Verder gisteren nog even mee aan de gang geweest maar het lijkt nergens op. heel vreemd. Het is in de 1e versnelling wel ok. In de 2e versnelling zit er bij 40 km per uur net een begrenzer op?!?! Als ik dan doorschakel naar 3e dan klimt hij heel langzaam op naar 50 - 60 km per uur?
rara.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 746
03-04-2011 17:05 #101980
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
gaat het gas wel geheel open?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 536
03-04-2011 21:33 #101994
door Daan van Oosten Slingeland
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
De vraag die in mijn ogen het belangrijkste is, en ook als eerste (nouja, tweede) gesteld: heb je de ontsteking (dynamisch) goed gezet? Zelfde voor de contacthoek: afstand tussen contactpunten of liefst direct de contacthoek gemeten?
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1917
03-04-2011 22:43 #101998
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
Lijkt ook op te weinig brandstof.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Soetens (GAST)
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 74
04-04-2011 14:51 #102040
door Jan Soetens (GAST)
Groetjes,
Jan
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
Dat niet op gang komen heb ik met mijn 144 ook eens gehad. Bleek dat het ontstekingshuis niet goed vast zat en inmiddsl in plaats van voorontsteking inmiddels op naontsteking stond. Ik zou dus even checken of je ontsteking op tijd staat.
Groetjes,
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1290
04-04-2011 22:18 #102064
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
Een ander mogelijkheid is dat de zuiger van de Stromberg cabrateur niet meer soepel loopt; deze komt dan niet meer ver genoeg omhoog. In feite heb je dan een geknepen luchtinlaat.
Is makkelijk te controleren door even het luchtflter te demonteren en de zuiger met de hand omhoog te duwen. ALs dit niet soepel gaat, dan de boel schoonmaken en weer netjes monteren.
Han
Is makkelijk te controleren door even het luchtflter te demonteren en de zuiger met de hand omhoog te duwen. ALs dit niet soepel gaat, dan de boel schoonmaken en weer netjes monteren.
Han
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.