Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?

• Arnold Meulenbelt (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2011 20:20 #101781 door Arnold Meulenbelt (GAST)
Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....? is gemaakt door Arnold Meulenbelt (GAST)
Beste clubleden,

Na mijn wissel van B20 blok in mijn trouwe 144 heb ik op de weg geen vermogen meer.

De wissel: Ik heb puur het B20 blok gewisseld, carb, benz.pomp, bobine zijn dezelfde gebleven.

Als ik nu met de hand gas geef of stationair met de voet dan lijkt alles ok, toeren gaan goed omhoog.
Maar als ik op de weg zit lijkt hij gewoon niet enthousiast????? 1e versn. gaat goed 2e en 3e hebben er geen zin in lijkt wel.

rara wat kan dit zijn?
Alvast bedankt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-03-2011 20:26 #101782 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
Eerste vraag de bij mij opkomt: heeft het blok wat je erin hebt gehangen wel voldoende compressie?

Staat de ontsteking wel op tijd?

Zal toch niet zo zijn dat spontaan het membraan van je Stromebrg carburateur de geest heeft gegeven?

Succes, Han

• Robert van Es (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-03-2011 13:13 #101847 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
Persoonlijk heb ik de ervaring bij een Fiat 500 dat als de condensator stuk is/slecht contact maakt de motor onbelast prima in toeren klimt, alleen belast is de fut er helemaal uit.
Onderdeeltje en karweitje van niks, maar wel met bijzonder resultaat.
suc6,
Robert

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2011 14:04 #101851 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
Ingebrande contactpuntjes kunnen ook een dergelijk verschijnsel geven.

Toch ben ik ook wel benieuwd naar de compressie.

• Arnold Meulenbelt (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2011 14:40 #101977 door Arnold Meulenbelt (GAST)
Beantwoord door Arnold Meulenbelt (GAST) in topic Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
Mensen bedankt voor de reacties,

Toen het andere b20 blokje stond te wachten om in de auto te gaan heb ik zo veel mogelijk vernieuwd aan het blok.
Er zitten nieuwe contactpuntjes op en een nieuwe condensator. De compressie zal ik nog eens nameten, deze was ok?!?!?
Verder gisteren nog even mee aan de gang geweest maar het lijkt nergens op. heel vreemd. Het is in de 1e versnelling wel ok. In de 2e versnelling zit er bij 40 km per uur net een begrenzer op?!?! Als ik dan doorschakel naar 3e dan klimt hij heel langzaam op naar 50 - 60 km per uur?
rara.....

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2011 17:05 #101980 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
gaat het gas wel geheel open?

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2011 21:33 #101994 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
De vraag die in mijn ogen het belangrijkste is, en ook als eerste (nouja, tweede) gesteld: heb je de ontsteking (dynamisch) goed gezet? Zelfde voor de contacthoek: afstand tussen contactpunten of liefst direct de contacthoek gemeten?

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2011 22:43 #101998 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
Lijkt ook op te weinig brandstof.

• Jan Soetens (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
04-04-2011 14:51 #102040 door Jan Soetens (GAST)
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
Dat niet op gang komen heb ik met mijn 144 ook eens gehad. Bleek dat het ontstekingshuis niet goed vast zat en inmiddsl in plaats van voorontsteking inmiddels op naontsteking stond. Ik zou dus even checken of je ontsteking op tijd staat.

Groetjes,
Jan

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-04-2011 22:18 #102064 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Na wissel B20 geen vermogen meer op de weg....?
Een ander mogelijkheid is dat de zuiger van de Stromberg cabrateur niet meer soepel loopt; deze komt dan niet meer ver genoeg omhoog. In feite heb je dan een geknepen luchtinlaat.
Is makkelijk te controleren door even het luchtflter te demonteren en de zuiger met de hand omhoog te duwen. ALs dit niet soepel gaat, dan de boel schoonmaken en weer netjes monteren.
Han

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD