draden dynamo
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
03-03-2011 23:45 #101116
door Frans Pars (GAST)
draden dynamo is gemaakt door Frans Pars (GAST)
yes yes vanavond eindelijk weer eens de motor kunnen starten nadat ik met een hoop bloed zweet en tranen (en plezier) de distributie tandwielen heb vervangen, een nieuwe waterpomp geplaatst (pfffhhhh lijkt niet te lekken vooralsnog) en een wisselstroom dynamo geplaatst heb en ja voorlopig draaide hij weer als een tierelier 
wel ff een kleine hickup nadat de motor lekker warm was gelopen begon spontaan het rode laad lampje te branden wat bleek de twee draden van de dynamo zaten strak tegen het spruitstuk aan en van de dunne rode was het plastic gesmolten, toch de bedrading wat langer maken dus (zat eerder een gelijkstroom dynamo waarbij de draden dus verder naar achter zaten)
maar om een lang verhaal kort te maken :oops: kan iemand mij vertellen welke diameters ik moet gebruiken (min/max) als ik de draden opnieuw ga trekken?
thanks!
groet Frans

wel ff een kleine hickup nadat de motor lekker warm was gelopen begon spontaan het rode laad lampje te branden wat bleek de twee draden van de dynamo zaten strak tegen het spruitstuk aan en van de dunne rode was het plastic gesmolten, toch de bedrading wat langer maken dus (zat eerder een gelijkstroom dynamo waarbij de draden dus verder naar achter zaten)
maar om een lang verhaal kort te maken :oops: kan iemand mij vertellen welke diameters ik moet gebruiken (min/max) als ik de draden opnieuw ga trekken?
thanks!
groet Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niels Brugman
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-03-2011 13:42 #101126
door Niels Brugman
Beantwoord door Niels Brugman in topic draden dynamo
Allereerst mooi dat je motor weer loopt natuurlijk. 
Dan de bedradingsschema's, deze staan bijvoorbeeld in de haynes werkplaatsboeken en op de cd-rom van de vereniging met kleuren en draaddiktes erbij. Ik heb ze even niet bij de hand, maar daarin zijn ze iig te vinden.

Dan de bedradingsschema's, deze staan bijvoorbeeld in de haynes werkplaatsboeken en op de cd-rom van de vereniging met kleuren en draaddiktes erbij. Ik heb ze even niet bij de hand, maar daarin zijn ze iig te vinden.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-03-2011 23:07 #101221
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic draden dynamo
Ik dacht 6 en 0,75mm.Wel een wonder dat de dynamo het nog doet.
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
07-03-2011 11:00 #101228
door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic draden dynamo
ondertussen alles weer verlegt, werkt nu helemaal prima weer!
en ja de dynamo is voor de rest niet beschadigt, laten we het maar houden op dom geluk
en ja de dynamo is voor de rest niet beschadigt, laten we het maar houden op dom geluk