loshalen temperatuur zender
- Oscar Corsten
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
28-02-2011 14:17 #100988
door Oscar Corsten
loshalen temperatuur zender is gemaakt door Oscar Corsten
Geachte allen,
Ik probeer mijn motor uit mijn amazon te tillen. Voor alsnog heb ik inmiddels alles los kunnen halen alleen blijft over als laatste mijn temperatuur zender. Door de plaatsing is het heel moeilijk om deze los te halen. Misschien heeft iemand hier nog tips voor?
Ik voorzie namelijk nu dat ik de kopbout los moet draaien om er bij te kunnen. Ik laat deze echter liever op zijn plek zitten gezien alles nog goed is qua compressie en dergelijke.
Dank voor uw input!
Groet,
Oscar Corsten
Ik probeer mijn motor uit mijn amazon te tillen. Voor alsnog heb ik inmiddels alles los kunnen halen alleen blijft over als laatste mijn temperatuur zender. Door de plaatsing is het heel moeilijk om deze los te halen. Misschien heeft iemand hier nog tips voor?
Ik voorzie namelijk nu dat ik de kopbout los moet draaien om er bij te kunnen. Ik laat deze echter liever op zijn plek zitten gezien alles nog goed is qua compressie en dergelijke.
Dank voor uw input!
Groet,
Oscar Corsten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-02-2011 14:26 #100990
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic loshalen temperatuur zender
Een ringsleutel past erop.. maar dan zit je nog met de (kwetsbare) draad. Oplossing:
Ik heb met de slijpschijf een inkeping gemaakt in (een goedkope) ringsleutel, zodat ik de ringsleutel over de bout kan zetten en de draad door de inkeping past. Om de stevigheid van de ring te behouden heb ik niet de ring doorgeslepen, maar slechts een inkeping gemaakt aan de kant van het 'handvat'. Zo behoudt de sleutel z'n sterkte, en dat is maar goed ook want die moer kan flink vast zitten.
(Daarom ook eerst even inspuiten met WD-40/kruipolie oid)
Helaas geen plaatje bij de hand, ik hoop dat je m'n omschrijving kunt volgen!
Ik heb met de slijpschijf een inkeping gemaakt in (een goedkope) ringsleutel, zodat ik de ringsleutel over de bout kan zetten en de draad door de inkeping past. Om de stevigheid van de ring te behouden heb ik niet de ring doorgeslepen, maar slechts een inkeping gemaakt aan de kant van het 'handvat'. Zo behoudt de sleutel z'n sterkte, en dat is maar goed ook want die moer kan flink vast zitten.
(Daarom ook eerst even inspuiten met WD-40/kruipolie oid)
Helaas geen plaatje bij de hand, ik hoop dat je m'n omschrijving kunt volgen!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Oscar Corsten
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
28-02-2011 15:26 #100991
door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic loshalen temperatuur zender
Goede tip ik dacht er zelf ook al aan om een goedkope sleutel op te offeren. Ik ga mijn best doen!
Dank!
Groet,
Oscar
Dank!
Groet,
Oscar
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-02-2011 17:34 #100996
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic loshalen temperatuur zender
Een sleutel met een inkeping biedt vaak ook geen soelaas.Neem een niet te scherpe beitel en zet die op de zeskant moer,geef dan een tik met de hamer in de losdraairichting en moer komt los.Er onstaat dan wel een kleine beschadiging.Verder kun je hem dan losdraaien met een steeksleutel 16 of 17.Het kan ook nog voorkomen,dat de moer draait,maar de wartel -en dus ook de leiding -meedraait.Nu moet je heel goed opletten anders gaat de zaak stuk.Probeer de moer een klein stukje los te draaien hooguit 1 slag.Beweeg hierbij de leiding voorzichtig mee.Normaal moet nu de wartel-als hij los vande moer zit- een beetje kunnen bewegen in de moer.Dat gaat nu dus nog niet.Nu met een klein doorslagpennetje op de wartel net naast de leiding in de opening van de moer slaan Door het 1 slag losdraaien van de moer zou er ruimte moeten zijn en moet de wartel naar beneden kunnen worden geslagen.Mogelijk komt de zaak dan los.Als dat lukt,kruipolie spuiten en demonteren.Ik heb een keer meegemaakt ,dat wat je ook probeerde de wartel niet los wilde van de moer.Toen heb ik de kop losgemaakt en samen met een tweede persoon de kop rondgedraaid ,terwijl de ander de moer draaide.Zo bleef de temperatuurmeter intact.De kop moest er in dat geval toch af.Daarna hebben we de wartel met de moer op een stevige ondergrond gelegd(ijzeren moker) en door tikken met een hamer de wartel van de moer losgekregen.De temperatuurmeter is daarbij op zijn plek gebleven.Niet stoken anders gaat de temperatuurmeter ook kapot (veel te heet) en is alles voor niets geweest.Succes
- Oscar Corsten
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
28-02-2011 17:41 #100997
door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic loshalen temperatuur zender
Ik heb een sleutel kapot geslepen en zo heb ik 'm los gekregen! Toch bedankt voor de input!

Groet,
Oscar

Groet,
Oscar