Olie bij luchtfilter
- Gijs Kirkels (GAST)
- Premium lid
-
ik ga die slang, en de vlamdover nieuw bestellen, plus de vacuüm slang van de rembekrachtiger omdat die poreus is.
ik ben alleen in de war hoe het nu met die slang van de carterontluchting zit, want ik kom die veer tegen, waar voor is hij? om de zaak open te houden bij onderdruk? en Dortangs, jij zegt dat er niks in de slang hoort te zitten maar ik lees op verschillende plekken dat er een terugslagventiel in geplaatst moet worden.
zoiets ben ik niet tegen gekomen en de vlamdover volgens mij ook niet..
gister die slangen, vuldop, en nippel aan het spruitstuk nog eens schoon gemaakt, daarna laten lopen en vervolgens kwam er bij ongeveer 2000 tot 3000 toeren wat rook en nogal wat roet uit de uitlaat, stationair of tegen de 4000 toeren niet of weinig.
ik weet niet goed wat er nu niet goed aan is maar ik kijk vanmiddag nog even naar de olieval en of deze verstopt zit.
dan nog een goed stukje rijden om te zien of het minder word..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Gijs Kirkels (GAST)
- Premium lid
-
ook zit ik er over te denken een engine + carburrateur cleaner te kopen om in de tank te gooien.
laatste tijd komt er nog veel rook uit de uitlaat wanneer ik harder rij en dan gas loslaat. ook loopt hij erg laag stationair, soms valt hij bijna uit en schud de motor nogal heen en weer.
hopelijk is het hiermee te verhelpen..
Mvg.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"G. Kirkels" schreef:
ja heb ik gezien, ik had ook al opgemerkt dat het terugslagventiel alleen bij de b18 zat. ik heb een nieuw luchtfilter, slang voor op de olievuldop, slang van de rembekrachtiger, vlamdovertje, en een pakking voor tussen het luchtfilterhuis en de carb besteld.
ook zit ik er over te denken een engine + carburrateur cleaner te kopen om in de tank te gooien.
laatste tijd komt er nog veel rook uit de uitlaat wanneer ik harder rij en dan gas loslaat. ook loopt hij erg laag stationair, soms valt hij bijna uit en schud de motor nogal heen en weer.
hopelijk is het hiermee te verhelpen..
Mvg.
Dat kunnen ook de rubbers op de klepstelen zijn!
- Gijs Kirkels (GAST)
- Premium lid
-

- Rudi
-
- Platinum lid
-
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"R.W. Dortangs" schreef:
Klepsteelrubbers vervangen kan ook makkelijk zonder de kop eraf te nemen, ik heb er eens hulpgereedschap voor gebouwd en dit weekend nog gebruikt en voor dit forum gefotografeerd (probeer ik vanavond te tonen/plaatsen). Groeten, Rudi
Ik heb het ook wel eens geprobeerd zonder de kop te demonteren. In het slechtste geval moet de kop er toch af (bij bv het laten vallen van een klepsteel)
- Rudi
-
- Platinum lid
-
- Gijs Kirkels (GAST)
- Premium lid
-

hij heeft het wel nog gedaan, want ik werd aangehouden door twee agente's.
kwamen dwars voor m'n amazon staan bij een tankstation, deden hun raampje omlaag. ik zeg goeieavond mevrouw, goeieavond jongeman, is dat jouw auto? ja nou hij staat op m'n vader's naam maar ik doe het onderhoud enzo.
ohh wat een mooie wagen! dankuwel mevrouw ^^
toch mooi om ook zo eens met dienders te praten, waar zo'n volvo niet goed voor kan zijn

- Gijs Kirkels (GAST)
- Premium lid
-
tóch weer olie aangetroffen, zie de druppel op het deksel links, en het zwarte deel in het luchtfilter zelf..