- Berichten: 108
1800 es motor blijft lang op toeren...
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Gisteren even een test rit gemaakt in de es maar de motor blijft dus raar lang op toeren, uiteindelijk zakt hij wel netjes naar zo'n 1000/1100 toeren maar dat duurt me te lang, de ama met een b20A valt onmiddellijk terug na loslaten van het gas.
Goed, eerst de dingen die logisch zijn,
- gas kabel vrij gemaakt, mocht niet baten
- smoorklep gecontroleerd op vrij lopen geen resultaat
- lekken in de lucht omloop slangen, niet aanwezig..
nu lijkt me het het meest logisch dat en toch ergens een beetje valse lucht wordt aangezogen maar een bus remmen reiniger kon hier niet een uitsluitsel over geven
zouden de injectoren na lekken? geeft dat dit symptoom?
of zie ik nog iets anders over het hoofd?
alvast bedankt!
F.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Foppe Talman
- Premium lid
-
- Berichten: 108
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik hoorde een tijdje terug dat Ben Flierman (tinustechnsiek) luchtschuiven ging reviseren, heb daar al tijdje niks meer van gehoord, weet iemand hoe dit ervoor staat. Ik heb het zelf geprobeerd maar je krijgt ze met eenvoudig gereedschap niet open zonder ze te mollen
Ofweet iemand een adres waar je ze kunt krijgen/laten reviseren, voor een nette prijs.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Foppe Talman
- Premium lid
-
- Berichten: 108
De aux schuif blijft wel hangen maar als ik hem gewoon af prop blijft dit probleem, dus de motor is op bedrijfs temp. de aux schuif is dicht(gemaakt) en de motor komt maar met moeite weer terug op zo'n 1100 toeren.. een paar seconden wachten is dan de oplossing, maar dit maakt remmen op de motor vrijwel onmogelijk....
zouden het dan toch niet lekkende injectoren kunnen zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"F Talman" schreef:
Heren, dank je wel voor de gedachten over deze maar het punt zit niet in de aux schuif.
De aux schuif blijft wel hangen maar als ik hem gewoon af prop blijft dit probleem, dus de motor is op bedrijfs temp. de aux schuif is dicht(gemaakt) en de motor komt maar met moeite weer terug op zo'n 1100 toeren.. een paar seconden wachten is dan de oplossing, maar dit maakt remmen op de motor vrijwel onmogelijk....
zouden het dan toch niet lekkende injectoren kunnen zijn?
Lekkende injectoren geloof ik niet zo in. Dan ontstaat eerder hunting.
Sluit je gasklep wel volledig? Veertjes controleren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.