Vacuum vervroeging

  • Peter Donkerbroek
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2011 15:08 #99746 door Peter Donkerbroek
Vacuum vervroeging is gemaakt door Peter Donkerbroek
Heren experts,

Het betreft een B18-A in een PV544 (1965) op LPG. Ik heb zonet met de stroboscoop de ontsteking op 24/25 graden voorontsteking gezet (ietsje vroeger ivm LPG). Bij stationair toerental mat ik 15 graden en toen ik hoopvol de vacuüm slang vast maakte bleef dat hetzelfde. Met de mond zuigen aan de slang gaf wel een verhoogd toerental, het mechanisme van de vervroeging is vrij en beweegt over de volle slag bij genoemd zuigen met de mond. Ik kan met remmen-reiniger geen lekkage ontdekken bij carburateur voet of inlaatspruitstuk, de motor liep en loopt mooi stationair. Voor de zekerheid een nieuw slangetje gemonteerd zonder effect.
Vraag: is dit normaal of heb ik een ietwat slecht/stroef vacuüm vervroegings mechanisme.
De auto rijdt verder weer prima, misschien zoek ik spijkers op laag water...
Groet,
Peer Donkerbroek

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-01-2011 16:16 #99747 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Vacuum vervroeging
Normaal voor zover ik weet. Dit is 'ported vacuum', net achter de gasklep. Er ontstaat pas vacuum in de lijn als de gasklep open staat, het werkt niet bij stationair.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Donkerbroek
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2011 12:51 #99830 door Peter Donkerbroek
Beantwoord door Peter Donkerbroek in topic Vacuum vervroeging
Dank voor je reactie, ik kan weer gerust slapen.
Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD