- Berichten: 40
Keuze Nokkenas B20(E)
- Joseph Diks
- Senior lid
-
Minder
Meer
28-12-2010 07:00 #99101
door Joseph Diks
Keuze Nokkenas B20(E) is gemaakt door Joseph Diks
Hallo,
Ben bezig een motor schoon te maken en aan te passen voor injektie op de amazone uit 1968. Er ligt nu een vermoeid blok in welke elk moment dreigt de geest te geven.
Ik heb een motor met B20A onderblok met 8-bouts krukas. De kop komt uit een B20E maar is aan de kleppen te zien recent voorzien van nieuwe kleppen etc.
De bedoeling is om het geheel samen te bouwen en met motormanagement aan te sturen.
De nokkenas van het onderblok is de welbekende A versie die er nog heel goed uitziet. Ik heb (misschien overmoeidg) reeds een C-Nokkenas gekocht via kennissen die dezelfde gebruikt hadden voor het tunen van een B18 en met dubbele weber boven de 135 pk uitgekomen zouden zijn. Nu lees ik dat de C-N'as eigenlijk het leifst zijn koppel levert bij hogere toerentallen. De noklift is ong. 1 mm meer op de C-N'as tov de A-N'as.
Maar wat ik vooral wil weten is of deze C-N'as wel een redelijk koppel levert op lage toerentallen? Is iemand daarmee bekend?
Heeft iemand deze nokkenas in gebruikt met de bedoeling van redelijk koppel op lage toerentallen. Is het verschil groot tov de A?
Is het misschien te overkomen door middel van een dunnere koppakking zodat er met iets meer compressie wordt gereden?
Ik hoor graag, Joseph
Ben bezig een motor schoon te maken en aan te passen voor injektie op de amazone uit 1968. Er ligt nu een vermoeid blok in welke elk moment dreigt de geest te geven.
Ik heb een motor met B20A onderblok met 8-bouts krukas. De kop komt uit een B20E maar is aan de kleppen te zien recent voorzien van nieuwe kleppen etc.
De bedoeling is om het geheel samen te bouwen en met motormanagement aan te sturen.
De nokkenas van het onderblok is de welbekende A versie die er nog heel goed uitziet. Ik heb (misschien overmoeidg) reeds een C-Nokkenas gekocht via kennissen die dezelfde gebruikt hadden voor het tunen van een B18 en met dubbele weber boven de 135 pk uitgekomen zouden zijn. Nu lees ik dat de C-N'as eigenlijk het leifst zijn koppel levert bij hogere toerentallen. De noklift is ong. 1 mm meer op de C-N'as tov de A-N'as.
Maar wat ik vooral wil weten is of deze C-N'as wel een redelijk koppel levert op lage toerentallen? Is iemand daarmee bekend?
Heeft iemand deze nokkenas in gebruikt met de bedoeling van redelijk koppel op lage toerentallen. Is het verschil groot tov de A?
Is het misschien te overkomen door middel van een dunnere koppakking zodat er met iets meer compressie wordt gereden?
Ik hoor graag, Joseph
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1146
28-12-2010 14:21 #99113
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Keuze Nokkenas B20(E)
hallo Joseph,,
daar hoort eigenlijk een k-as in , heerlijke as , echter als je voor koppel gaat is de tt3 een absolute aanrader!!!

ik rijd nu 2 jaar met de tt3 en dit is een zeer schakelluie as , je hoeft geen toeren te maken , gewoon doorschakelen , hij pakt gewoon weer op.
daar hoort eigenlijk een k-as in , heerlijke as , echter als je voor koppel gaat is de tt3 een absolute aanrader!!!


ik rijd nu 2 jaar met de tt3 en dit is een zeer schakelluie as , je hoeft geen toeren te maken , gewoon doorschakelen , hij pakt gewoon weer op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eva Kraan (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
- Berichten: 18
29-12-2010 16:25 #99148
door Eva Kraan (GAST)
Beantwoord door Eva Kraan (GAST) in topic Keuze Nokkenas B20(E)
Kan het vorige beamen. Een TT3 is volgens mij ook zuiniger. 1 op 10, tot 1 op 12 op LPG!
TT3 is bij Tinustechniek te koop.
TT3 is bij Tinustechniek te koop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.