Startproblemen

• Ronald Falke (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-10-2010 20:59 #97457 door Ronald Falke (GAST)
Startproblemen is gemaakt door Ronald Falke (GAST)
Beste mede-Volvofans,

Ik rijd al jaren in een Volvo 145 E (met electronische injectie dus). Ik rij op LPG en soms even op benzine.
Als de auto start dan start hij op benzine en als ik wat gas geef schakelt hij automatisch over op gas.\
Sinds enige tijd vertoont de auto startkuren waar ik niet de vinger achter krijg":

Als de auto een langere tijd stil heeft gestaan, start hij goed (bijv. 's ochtends of als-ie een paar uur stil gestaan heeft.
Als ik na een kilometer of wat rijden (ook op benzine) de auto uitschakel en even later weer wil starten moet ik een seconde of vijf echt doorstarten voordat de motor aanslaat. Heb het gevoel dat de benzine onderweg vertraging heeft naar de motor.
Toch ligt het niet aan de benzinepomp, omdat ik na dat doorstarten gewoon kan rijden. Ook op benzine.
Wie heeft een idee...

mvg.
Ronald

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-11-2010 17:49 #97617 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Startproblemen
Het kan zijn dat de koudstartinjector op het inlaatspruitstuk ook bij een warme motor benzine in het inlaatspruitsuk spuit en dat de motor daardoor teveel benzine krijgt als hij warm is, of dit genoeg is om hem slecht te laten starten weet ik echter niet. De regeling hiervoor vindt plaats door middel van de temperatuursensor rechts achter tegen de zijkant van de motor. Als de motor warm is mag deze injector geen benzine doorlaten, wat uit te proberen is door hem even los te schroeven zodat men kan zien wat hij doet. Helaas dus geen echt zeker idee.