b20f ombouwen naar b20e

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2001 18:13 #57734 door
b20f ombouwen naar b20e is gemaakt door
Weet iemand wat je precies allemaal moet doen om van een B20F een B20E te maken? Ik heb er al veel verschillende verhalen over gehoord, maar wie weet het zeker? (wel of niet nokkenas, drukmeter of 'computer' vervangen?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2001 01:34 #58032 door
Beantwoord door in topic b20f ombouwen naar b20e
Beste Arthur,Toevallig hebben we vandaag tijdens de afsteldag over dit onderwerp gesproken.De nokkenas is hetzelfde, de F motor heeft een lager compressie en door de kop te vlakken, of te vervangen door een "E" kop zou dit al kunnen worden opgeheven.De controle unit stuurt een aantal functies aan en is niet van invloed op de pk's en hoeft volgens mij niet te worden aangepast/vervangen.Welke drukmeter bedoel je ?Als je de klepspeling en de ontsteking aanpast en de benzine druk op 2.1 zet zoals aanbevolen dan moet de motor 15-20 pk meer leveren.SuccesEd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2001 22:21 #58031 door
Beantwoord door in topic b20f ombouwen naar b20e
Vraagje: wat is een F en wat is een E? Injectie of zo?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-04-2001 18:41 #58030 door
Beantwoord door in topic b20f ombouwen naar b20e
Beste Arthur,Ik ben zelf in het gelukkige bezit van een B20F, met een K-nokkenas (als de historie klopt). Van nature heeft zowel de F als de E een D nokkenas. Wat ik kan aanvullen is het volgende. De drukmeter die de inlaatspruitstukdruk wordt wel anders genummerd, maar de verschillende nummers worden door elkaar gebruikt. Het zou niet zo slim zijn van meneer Bosch als veel onderdelen anders zijn. Rekenaar, drukmeter enz. zijn volgens mij hetzelfde of uitwisselbaar. De verdeler heeft ook in de werkplaatsmanual een ander nummer (JFURX 4 ipv. JFUX 4) en specs. Net als de bougies (W240T35 ipv. W200T35) Heter misschien? de bougies van de F zijn dezelfde als van de B. Verder heeft de hogere kompressiedruk superbenzine nodig, de lagedruk F motor niet. De cylinderkop E is 2mm minder hoog, de pakking 0,4mm dunner, 0,8 ipv. 0,12 mm.De auto's met E motoren hebben overigens ook dikkere remschijven, net als de 164!Het grootste verschil dat ik uit de manual kan halen is dus de verdeler, cylinderkop en de bougies.Succes ermee!Rob Spoon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-08-2001 15:58 #58029 door
Beantwoord door in topic b20f ombouwen naar b20e
Ik dacht dat je alleen maar de koppakking zou moetn vervangen.Door een dunner exemplaar.Als het anders is hoor ik het graagVolvo groeten Johannes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2001 10:33 #58028 door
Beantwoord door in topic b20f ombouwen naar b20e
Als je het onderdelen boek erbij pakt zul je zien dat alleen de druksensor (en niet de regelaar) anders is. Het verschil zit 'm in de basisafstelling. Door een gaatje te boren in de plug kun je bij een stelschroefje zodat je het Co weer netjes kunt afstellen. (fijnregelen doe je met de knop op de çomputer')groeten ruud145e

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2001 10:36 #58027 door
Beantwoord door in topic b20f ombouwen naar b20e
Nee Johan, andere kop en pakking, en je druksensor opnieuwe afstellen dus.Ruud Reniers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.