afstellen motorkap en kofferdeksel

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-05-2001 00:38 #57698 door
Wie kan mij een tip geven hoe ik het beste de motorkap en kofferdeksel kan afstellen. Ik weet zeker dat voor de restauratie de motorkap bovenaan heel mooi lag, en nu krijg ik hem niet meer goed wie geeft de gouden tip?? Hetzelfde geldt voor de kofferdeksel. Ik weet dat de afstelling heel precies komt, maar ik wil graag wat tips over waar bijvoorbeeld de veren bij de motorkap op het schutbord moeten zitten. Zet je die helemaal in de onderste stand of in het midden??? Hellup!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-05-2001 13:17 #58146 door
Beantwoord door in topic afstellen motorkap en kofferdeksel
't Ja, het niet goed kunnen afstellen van de motorkap kan verschillende oorzaken hebben. Meestal gaat het fout als er nieuwe binnenschermen in worden gelast. Als deze wat hoger of lager komen te liggen is het feest. Daarom maak ik de binnenschermen gewoon zelf. Je monteert eerst alles Front, spatborden en motorkap (zonder binnenscherm)zodat alles perfect sluit (rubbers motorkap niet vergeten). Dan maak je de nieuwe binnenschermen of je plaatst het inzetplaatwerk. Nu de binnenchermen pas maken en vasthechten. Spatborden even definitief monteren en opnieuw checken. Dan: lassen maar. Zitten de binnenschermen er al in dan heb je mogelijk een probleem.groetjes, HansSpatbord evt. vastzetten met klemmen en andere hulpstukken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2001 23:22 #58145 door
Beantwoord door in topic afstellen motorkap en kofferdeksel
als het om een 544 gaat dan kun je bij het kofferdeksel via de achterbank werken, mits er geen LPG tank o.i.d. in de weg zit.Voor de motorkap geldt dat het via de verwijderde gril en radiator te doen is terwijl de motorkap gesloten is.In hoeverre dit ook bij andere modellen zo kan weet ik niet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.