andere motor of nokkenas vervangen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-06-2001 13:29 #57640 door
Help ik heb een probleem: ik ben sinds kort in het bezit van een volvo amazon uit 1964 alleen de motor loopt slecht (op twee poten)ik heb bij nordie car in heerhugowaard een compressie test uit laten voeren en hieruit bleek dat deze goed was.na verder onderzoek bleek dat de nokkenas versleten is (is dit mogelijk bij een volvo?)Nu had ik de vraag : is het misschien verstandig om een andere motor in te bouwen of is het niet al te moeilijk om een nokkenas in te bouwen en zo ja hoe moet dit dan? Alvast bedankt,jurian

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-06-2001 19:39 #58293 door
Beantwoord door in topic andere motor of nokkenas vervangen
Jurian als je nog nooit een motor uit elkaar heb gehaald zou ik hier niet alleen aan gaan beginnen. Denk eraan dat een gereviseerde motor ongeveer fl. 3000,-- kost, daar hoef je de eerste jaren niets meer aan te doen. Als je het toch zelf wilt doen verdiep je daneerst in de materie en vraag een goede hulp erbij. Je moet op veel dingen letten als je de motor uit elkaar haalt, en wat kom je allemaal verder tegen. Goed nadenken voor je begint scheelt een hoop werk. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-06-2001 21:03 #58292 door
Beantwoord door in topic andere motor of nokkenas vervangen
radiateur, distributiedeksel,tandwielen verwijderen; kop eraf, stoterstangen en bussen eruit halen,moer nokkenas eraf en je trekt 'm er uit. Wanneer je in een oude auto rijdt waar je zelf aan gaat sleutelen (wat een belangrijk aspect is van het rijden in een oldtimer) leer je de auto beter kennen en het verhoogt het rijplezier door veel zelf te doen. Helaas moet je wel eens wat leergeld betalen wanneer het soms niet lukt. Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-06-2001 14:23 #58291 door
Beantwoord door in topic andere motor of nokkenas vervangen
Beste Jurian,Uit je berichtje maak ik op dat geen ervaring hebt met sleutelen.Een versleten nokkenas komt veel voor bij oude Volvo motoren.Het vervangen van de nokkenas is voor een leek af te raden bovendien is het raadzaam om alle onderdelen aan en op de nokkenas te vervangen, immers je hebt de hele moter los liggen, maar dat kost een behoorlijk bedrag.In jouw geval is een ruilmotor te overwegen.Vriendelijke groeten, van Kees.VosOud Volvo monteur in de 60 tiger jaren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-06-2001 20:56 #58290 door
Beantwoord door in topic andere motor of nokkenas vervangen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-08-2001 03:09 #58289 door
Beantwoord door in topic andere motor of nokkenas vervangen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-08-2001 03:18 #58288 door
Beantwoord door in topic andere motor of nokkenas vervangen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.