carter ontluchting

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2001 00:14 #57600 door
carter ontluchting is gemaakt door
Enige tijd geleden heb ik een vraag gesteld over een Olielekkage in mijn Amazon. Oliekeerring was van bijna iedereen de reactie. Echter de hoeveelheid olie die lekt lijkt het me sterk dat het de keerring is. Nu zei iemand dat de ontluchting van de carter verstopt kan zijn omdat de olie eruit geperst wordt. Kan dit en waar zit dan die ontluchting dan en hoe is dit te verhelpen.ALvast bedanktThijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2001 12:53 #58414 door
Beantwoord door in topic carter ontluchting
Ik meen mij te herinneren dat je motor gereviseerd is, dan lijkt het onwaarschijnlijk dat er overdruk in het carter kan ontstaat. Ik blijf bij de keerring die lek is , deze kunnen erg lekken. De carter ontluchting zit aan de linkerkant van de motor, daar zit een metalen doosje tegen de motor bevestigd, aan de onderkant zit het boutje, je kunt het er zo afhalen.Het is afhankelijk van welk boujaar je auto is of er een slang aan zit of een pijp naar beneden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2001 14:16 #58413 door
Beantwoord door in topic carter ontluchting
Het gaat om ongeveer 1,5 liter in de week. Ik vind dat heel erg veel. Ik sluit echter geen enkele mogelijkheid uit. Linkerkant van de moter, is dat vanaf de grille gezien of vanuit het dashboard.Inieder geval bedankt voor je (snelle) reactie.GroetThijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-07-2001 23:41 #58412 door
Beantwoord door in topic carter ontluchting
Hoi Thijs,De carterontluchting zit aan de kant van de benzinepomp, vanuit bestuurderspositie links. Aan de andere kant van de motor zit de carbeurateur.Verlies je je olie ook als je stilstaat? Of hoofdzakelijk als je op de snelweg rijdt of scheurt? Mijn vilten ring liet ook veel olie door, alleen nooit of nauwelijks voor op straat. Dus kennelijk alleen onderweg. Een verharde oude vilten ring kan kennelijk niet goed wat warmere, dunnere olie tegenhouden rond de krukas.Groeten,Rob Spoon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-07-2001 10:29 #58411 door
Beantwoord door in topic carter ontluchting
Over het algemeen ligt er wel een klein plasje olie onder de auto, ik kwam echter tot de conclusie dat alle olie aan de onderkant van de auto blijft plakken. Daar hangen grote klonten opgedroogde olie. Ik zag dat tussen de motor en de versnellingsbak geen olie zit. Hier had ik namelijk de handel schoongemaakt en die is in tegenstelling tot de bodemplaat niet vet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-08-2001 12:36 #58410 door
Beantwoord door in topic carter ontluchting
vanaf dasboardkant gezien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.