inhouden

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2001 14:02 #57414 door
inhouden is gemaakt door
Sinds een tijdje heb ik het euvel dat wanneer ik optrek (of snel mijn gasoedaal induw)de auto plotseling inhoud, alsof hij geen of te weinig lucht krijgt. weet iemand wat dat betekend??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2001 14:18 #58916 door
Beantwoord door in topic inhouden
Een tijdje geleden had ik dat ook. Ik vreesde dat er van alles aan de hand zou zijn maar na een grondige inspectie bleek dat er troep in de benzineleiding vanaf de tank naar de benzinepomp zat. Na deze doorgeblazen te hebben met een fietspomp was alles weer oke. Bij jou kan er natuurlijk wel iets anders aan de hand zijn, maar probeer i.i.g. ook dat doorblazen eens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2001 15:42 #58915 door
Beantwoord door in topic inhouden
Misschien heb je het antwoord al zelf gegeven; n.l. een vervuild luchtfilter! Het kan geen kwaad om dit proefondervindelijk uit te proberen; het filter demonteren en een stukje rijden. Succes, Bert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2001 16:50 #58914 door
Beantwoord door in topic inhouden
Je praat over een gaspedaal en een auto, om hier antwoord op te kunnen geven moet je wel vermelden om welke motor, en wat voor een soort carburateur(s) het gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2001 22:20 #58913 door
Beantwoord door in topic inhouden
Misschien dat er teveel of te weinig demper olie in su's of strombergcarburateur zit. De demper (waaraan de sproeiernaald zit en de omvang van de luchtinlaat ofwel venturi bepaald) gaat dan te langzaam omhoog, terwijl de smoorklep (deze zit direct verbonden aan je gaspedaal) wijd open staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-11-2001 08:25 #58912 door
Beantwoord door in topic inhouden
Er kunnen een aantal zaken zijn die deze problemen kunnen veroorzaken.- Carburateur- Scheur in het spruitstuk- Scheurtje in rubber van de carburateur- Contactpuntjes- Ontstekings tijdstip- Verdelerkap die slecht is- Accleratie sproeier in de carburateurHet is verstandig om deze zaken te controleren en deze te elimineren.En ga anders een keer langs bij een afsteldag.Of bij garage Standby van onze technische man Gert Harteveld.Kijk onder Organisatie/Regio West voor zijn e-mail. Hij kan vrij snel zien wat het probleem is en je verder helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2001 00:46 #58911 door
Beantwoord door in topic inhouden
Staat het ontstekingstijdstip wel goed? Bij minder dan 10 graden voorontsteking is de fut er wel uit.Groeten, Ivo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.