verbrande klep?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2001 09:47 #57407 door
verbrande klep? is gemaakt door
Na een tijdje op LPG te hebben gereden & elke 5.000 km. kleppen gesteld te hebben, loopt m'n amazon B18a opeens erg onregelmatig. Kleppen stellen helpt niet meer. Verder alles gecontroleerd: geen problemen. Ik vermoed toch uiteindelijk een verbrande klep door het LPG-gebruik. Hoe kom ik daar achter - liefst zonder alles te demonteren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2001 09:59 #58946 door
Beantwoord door in topic verbrande klep?
Compressie meten geeft waarschijnlijk uitsluitsel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2001 10:33 #58945 door
Beantwoord door in topic verbrande klep?
Giet dan wel een beetje olie door het bougiegat van de verdachte cylinder, en meet deze opnieuw. Als de compressie dan toeneemt, is het een gebroken of slecht afsichtende zuigerveer! Zo sluiteen verkeerde diagnose uit...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2001 00:34 #58944 door
Beantwoord door in topic verbrande klep?
Na zo'n 40000 km op gas zijn het heus wel de klepzittingen. Gooi er 800 piek tegenaan en je motor loopt weer perfect.Groeten, Ivo Smit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-11-2001 21:58 #58943 door
Beantwoord door in topic verbrande klep?
> Na zo'n 40000 km op gas zijn het heus wel de klepzittingen. Dit is niet noodzakelijkerwijs de oorzaak. Mijn B20A heeft inmiddels bijna 60.000 km achter de kiezen op LPG zònder gaskop. De stelwegen zijn nog lang niet opgebruikt. De vuistregel is als je niet te vaak boven de 3.000 rpm komt, het rijden op loodvrij/LPG heel lang vol te houden is. Ik weet niet of het met de B18 ook zo is, maar de B20A houdt toch niet echt van hoge toeren. Je rijdt hem dan ook niet op vermogen bij hoge toeren maar op koppel bij lage toeren. Vanaf 50 km/u rijd ik in de vierde versnelling en blijft daarin tot ik onder de 30 à 40 km/u terugzak. Een compressietest is heel mooi en geeft duidelijk uitsluitsel, maar een Doe Het Zelf trucje is met lopende motor telkens één bougiekabel los te nemen en terug te plaatsen. Loop alle cilinders af. Telkens als één van de kabels los is moet het toerental zakken. Gebeurt dat bij een bepaalde cilinder niet, dan is daar iets niet in orde en is de ompressietest er om aan te tonen hoe erg het probleem is. Tip: om zo betrouwbaar mogelijke waarden te krijgen bij de compressietest doen je het gaspedaal geheel ingetrapt te houden. Doe je dat niet, dan vallen de waarden lager uit door de verhindering van een goed luchtstroom door de carburateur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.