afslaande motor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2001 09:06 #57401 door
afslaande motor is gemaakt door
Gisteren is het twee keer gebeurd dat tijdens het rijden mijn motor afsloeg. Daarna vreemde reactie van de motor, half aanslaan-half niet, geen reactie op gasgeven etc. Vervolgens aan de kant van de weg ernstige problemen met starten, motor sloeg soms aan maar sloeg bij stationair draaien weer af.Van alles bekeken: bobine, verdelerkap, contacten schoongemaakt, maar veel effect had dat niet. Na lang proberen toch weer aan de praat gekregen en thuisgekomen. Maar nog steeds vertrouw ik het niet. Heeft iemand anders ook wel eens dit euvel gehad? Heeft iemand tips?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2001 10:03 #58971 door
Beantwoord door in topic afslaande motor
Ik heb iets soortgelijks gehad met een moderne wagen (Alfa Romeo). Het lijkt alsof hij op twee poten loopt (niet alle cylinders doen mee), waardoor hij 'pufferig' klinkt en slecht loopt. In mijn geval (t was donker) kon ik het probleem zo zien, de hogespanningkabel uit de bobine lekte stroom (vonken kropen over de kabel), een gescheurt doppie vervangen en t was weer OK. Kijk eens, maar volgens mij kan het vanalles wezen, al eens de bougies bekeken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2001 12:49 #58970 door
Beantwoord door in topic afslaande motor
Het kan van alles zijn zoals Ron ook al zegt. Het lijkt mij iets wat met de carburatie te maken heeft. Verstopte sproeier te meer omdat hij slecht start en bij stationair toerental afslaat Als je op gas rijdt een defect aan de verdamper(zekering of losse draad) Sucsesp.s. Krijg de carburator wel voldoende branstof ? Brandstof pomp of scheurtje in brandstofleiding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2001 19:31 #58969 door
Beantwoord door in topic afslaande motor
hoofdzekering?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2001 21:55 #58968 door
Beantwoord door in topic afslaande motor
klinkt inderdaad als nat. Vocht in de verdeelkap of lekkende kabels konden wel eens de oorzaak zijn. Belangrijk daarbij is om te weten of de weersomstandigheden aanleiding gaven tot deze suggestie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2001 22:54 #58967 door
Beantwoord door in topic afslaande motor
Kijk ook eens naar de aansluiting van de dunne draad van de bobine naar de aansluiting (naar de contactpuntjes) op de verdeler. Isoleert deze wel goed? Bij een aantal typen verdelers is het een constructie met een boutje en 2 isolerende pertinax plaatjes. Wellicht zitten deze niet juist op z'n plaats. Ook heb een keer gehad dat het een aantal adertjes in het draadje tussen contactpunten en net bedoelde aansluiting (binnenin verdeler dus) zijn gebroken. Dit geeft ook vreemde effecten heb ik gemerkt....Succes! Marco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.