kleppen stellen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-12-2001 14:20 #57319 door
kleppen stellen is gemaakt door
Kleppen stellen:Van een B 20 motorEr wordt gesproken over 0,4 inlaatklep en 0,45 uitlaatklep, mijn vraag is moet dit bij koude of warme motor zijn?Tevens een vraag over de onsteking:Onder de onsteking in de buurt waar de draad uit de ontsteking komt die naar de bobine gaat zit een soort moer met daar omheen weer een beschermkapje, beiden kun je ronddraaien.Mijn vraag is dan ook waar dient dit voor?Nog een klein vraagje:Als ik de motor uit zet dan dieselt hij nog even na? wie weet de oplossing hiervoor.Alvast bedanktT van Osch

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-12-2001 16:30 #59228 door
Beantwoord door in topic kleppen stellen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-12-2001 16:42 #59227 door
Beantwoord door in topic kleppen stellen
Kleppen stellen moet met koude motor, echter warm kan ook, eigelijk maakt het niet zo veel uit, maar bij koude motor heb je naar mijn idee de beste afstelling. Het soort moertje onder de onsteking is een vaak vergeten smeerpunt voor het asje van de onsteking, het is raadzaam dit regelmatig (bij olie verversen b.v.) met olie te smeren. Beschermkapje wegdraaien en gaatje vullen met olie.Het viltje onder de rotor is ook zo'n vergeten puntje, ook een paar druppeltjes olie. Het nadieselen kan liggen aan foutieve onsteking afstelling ( te laat) of aan een vervuilde motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-12-2001 21:09 #59226 door
Beantwoord door in topic kleppen stellen
De waardes voor wat betreft kleppen stellen zijn voor een koude motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.