sierlijst motorkap

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-12-2001 17:05 #57301 door
sierlijst motorkap is gemaakt door
De sierlijst op de motorkap van mijn Amazon zit scheef. Hoe krijg ik hem los om hem er weer goed op te zetten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-12-2001 21:53 #59283 door
Beantwoord door in topic sierlijst motorkap
Het losmaken van die "snor" moet heel voorzichtig gebeuren, omdat je heel snel het draadeind waar het moertje op zit afbreekt van het snorretje. Als je de motorkap omhoog zet zie je aan de binnenkan van de kap 3 moertjes zitten onder de snor. Deze moertjes zou ik eerst een paar dagen inspuiten met kruipolie, en daarna voorzichtig proberen om ze los te krijgen. Het feit dat de snor scheef zit kan er al op wijzen dat er 1 of meer draadeinden zijn afgebroken. Bij het VOD is een nieuwe snor te verkrijgen voor ongeveer 100,00.Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-12-2001 12:02 #59282 door
Beantwoord door in topic sierlijst motorkap
Als je draadeinde afbreken betekend het nog niet dat je een nieuwe "snor"moet kopen. Gaatjes voorzichtig uitboren en er draad intappen, draadeinde met locktide vastzetten. Lukt dit niet dan kan je ook een boutje pakken kop er bijna afslijpen en deze er met 2 compuntenten lijm op lijmen. Bijde manieren vergen wat tijd en secuur werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-12-2001 15:37 #59281 door
Beantwoord door in topic sierlijst motorkap
Dat 2 compnentenverhaal ben ik niet zo kapot van. Door de trillingen willen die verbindingen nog wel eens loslaten.Dat boren en tappen mag je me nog een keertje uitleggen Rene, want mijn snorretjes zijn hol.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-12-2001 18:19 #59280 door
Beantwoord door in topic sierlijst motorkap
Volgens mij waren de originele "snor" massief alu. en de latere modellen (replica) hol van binnen. Ik heb natuurlijk een massieve "snor" vandaar mijn verhaal van gat opboren. Maar lijmen moet toch lukken ze lijmen hele vliegtuigen in elkaar en dat rammelt meer dan die oude bakken van ons. Toch maar eens navragen. Gewoon een heel stuk alu. erin lijmenen daar een gat in tappen. Even infintief zijn jongens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-12-2001 21:46 #59279 door
Beantwoord door in topic sierlijst motorkap
Ik had nog maar 1 half shroefje en de rest was eruit gebroken. De diepliggende stompjes er met een brander en een tang uit gekregen (niet te lang verwarmen). Hierna met 2-componenten metaal lijm nieuwe schroefje er in gelijmd, in positie gehouden met plakbandjes en klei.. De dag erna voor en achter elk schroefje een dot klei geduwd zodat er een soort trogje ontstaat. Het trogje vol laten lopen met 2-componenten. alles goed in positie houden met klei...overigens de klei van de kinderen die niet uithard. Toen zat alles vast en op de motorkap vastschroeven....vast.Tot gisteren...staat de motorkap open tegen de openstaande garagepoort (doek ertussen) en op een of andere manier verschoof de poort en motorkap nogal drastisch zodat de sierstrip naar de zijkant over de lak werd geschuurd...niet leuk, lak nog bij te werken met cleaner...sierstrip te veel kapot.toch maar een nieuwe nu.Ik denk overigens als de strip echt heeel goed vast had gezet, dan was de lak van de motorkap pas echt tot op de grondlak eraf geweest. Geluk bij een ongeluk ("leergeld").Succes, kan dus best met lijm..niets te verliezen in ieder geval..proberen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.