choke, koude motor, toerental

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-01-2002 09:33 #57234 door
Ik heb laatst de choke ingesteld volgens de gestelde waarden. Wat me opvalt indien ik de (zeker nu) koude motor start, is dat het toerental om te beginnen zo'n 450 is terwijl de warme motor is afgesteld op 850...als ie warmer wordt loopt ie weer 850 (lijkt me vrij normaal). Wat ik vreemd vind is dat bij het gebruik van de choke duidelijk de extra brandstof merkbaar is en e.a. beter start, maar dat het toerental niet meteen wordt meegenomen hoewel dit beter zou zijn om met choke stabieler te lopen. Nu gebeurd dat met het gaspedaal gedurende zo'n minuut en dan kan de choke in en loopt de motor zelfstandig op zo'n 500 toeren. Ik vind het vreemd aangezien de choke volgens de regels is ingesteld. Verder indraaien van de stelschroef ("toerental meeneemschroef")resulteert ook niet in een overduidelijke toerental verhoging bij weinig choke...hoe zit dit, en wat zijn de ervaringen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-01-2002 20:47 #59555 door
Beantwoord door in topic choke, koude motor, toerental
Als de choke voor afstelling nog goed werkte, dan vermoed ik slijtage in de carburateur waardoor de theoretische waarden niet meer stroken met de praktische.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.