reinigen van carterventilatie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-01-2002 11:38 #57196 door
Twee weken geleden is de achterste krukaskeerring vervangen.Ik hoorde echter dat de oorzaak van een doorgeslagen pakking vaak is het verstopt zitten van de carterventilatie.Hoe reinig ik dit systeem?Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-01-2002 14:40 #59685 door
Beantwoord door in topic reinigen van carterventilatie
In theorie zou dat kunnen, maar daar geloof ik niet in. Oorzaak kan zijn A: vesleten keerring B:teveel druk in het carter door versleten zuigerveren etc. kortom een motor die al de nodige kilometers heeft gemaakt.Het schoonmaken van de carterventilatie volstaat met het doorblazen van de opening (zijkant motor of olievuldop kleppendeksel afhankelijk van de carterventielatie type.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-01-2002 18:32 #59684 door
Beantwoord door in topic reinigen van carterventilatie
>>>(zijkant motor of olievuldop kleppendeksel afhankelijk van de carterventielatie type.)<<<Een B20 heeft zowel een slang op de olievuldop als aan de zijkant van de motor. De ventilatierichting is via het luchtfilter naar de zijkant van de motor, door het carter naar het kleppendeksel en van de olievuldop naar het inlaatspruitstuk.Bij de B18 zitten de slangen gewisseld, dus olievuldop op luchtfilter en zijkant op inlaatspuitstuk en is de luchtstromingsrichting andersom.Hoe de ventilatie precies geregeld is bij motoren waar op de olievuldop geen slang zit weet ik niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-01-2002 09:32 #59683 door
Beantwoord door in topic reinigen van carterventilatie
De carterventilatie doorgeblazen.Bedankt.Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2002 12:17 #59682 door
Beantwoord door in topic reinigen van carterventilatie
De dop op je kleppendeksel is makkelijk uit elkaar te halen en na schoongemaakt te hebben een dot RVS schuursponsjes erin te doen (wibra)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.