motor verwarmingskabel

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-01-2002 09:46 #57182 door
motor verwarmingskabel is gemaakt door
Mijn B18A heeft nog een motor verwarming. Zo'n 3-polig snoer. Niet dat ik het ga gebruiken, maar ik wil het er toch aan houden. Mijn vraag: waar wordt het opgeborgen, of blijft het naar beneden bungelen (kan ik mij niet voorstellen). Staat deze informatie ergens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-01-2002 11:02 #59731 door
Beantwoord door in topic motor verwarmingskabel
Een vaste plaats is er niet voor. In zweden zag je de stekkers uit de grill bungelen, maar wel zodanig vast maken dat het geen gevaar opleverd (fan ed). Ik zou toch willen, als ik zo'n apparaat in de motor had, dat het ook werkte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2002 12:13 #59730 door
Beantwoord door in topic motor verwarmingskabel
Bij mij zit het verwarmingselement onder de in/uitlaatpoorten van de 4e cilinder in wat volgens mij de vriespluggen van het motorblok worden genoemd.Hier zit bij mij een normale geaarde stekker op, en het snoer is zolang dat deze stekker (los) voor de accu op de wielkast ligt en door zijn eigen gewicht ook daar blijft liggen.Ik ben net als Kees van mening dat als je het hebt, het ook zou moeten werken (en het is heerlijk om een auto met voorverwarmde motor op een koude winterdag te mogen starten. Bij mij is het gewoon een soort dompelaar die in de koelvloeistof hangt, en het duurt vanuit koude toestand (- 5°C) zeker een paar uur om het blok lekker voor te warmen.Succes ermee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2002 19:41 #59729 door
Beantwoord door in topic motor verwarmingskabel
De winterse omstandigheden in Zweden maakten een motorverwarming noodzaak. Een moderne standverwarming heeft amper meer dan een half uur nodig om motor èn interieur te verwarmen. Robert schrijft dat goed verwarmen lange tijd nodig heeft. Ik vermoed dan ook dat de verwarming die in Zweden werd gebruikt niet was voor uitgebreid opwarmen, maar alleen om de motor startbaar te houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.