krukaskeering distributiedeksel

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-01-2002 14:48 #57180 door
De krukaskeering distributiedeksel van mijn B20A lekt olie, volgens de garage betreft het hiet een vilten ring. Beste oplossing volgens de garage het vervangen van het deksel door een 'moderder' deksel met rubber keerring (materiaal kosten totaal 40 euro). Klinkt mij als een redelijk verhaal. Heeft iemand hier ervaring mee?Ik ga zo wie zo de keerring vervangen. Heeft iemand een goede tip/truck om de bout van de krukaspulley los te krijgen en heeft deze gewone draad of juist linksom.Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-01-2002 21:01 #59742 door
Beantwoord door in topic krukaskeering distributiedeksel
Ik heb gewoon de bak in een versnelling gezet en de handrem erop. Je voelt de aandrijflijn flexen, maar je kunt met de hand lang niet zoveel kracht op de bak en aandrijflijn zetten als de motor. Van de bout weet ik het even niet meer...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2002 13:57 #59741 door
Beantwoord door in topic krukaskeering distributiedeksel
Inderdaat is het verstandig om de vilten keerring te vervangen,alhoewel deze keerring, mits goed gemonteerd, lange tijd zijn diensten doet.Bij het verwisselen van de distrubutiedeksel moet men de afdichting tussen carterpan en distrubutiedeksel zeer zorgvuldig behandelen, anders krijg je daar olie lekkage en kun je opnieuw beginnen of de cartepanpakking vernieuwen.Het losdraaien van de krukaspulley kan men als vogt doen: versnelling in zijn 4, een grote schroevendraaier in de kruiskoppeling achter de versnellingsbak steken, bout van de pulley ronddraaien tot schroevendraaier tegen onderkant van de auto vastloopt en dan de volle kracht op de bout zetten.Een fikse ruk wil ook wel eens lukken.PS: de schroevendraaien moet van een goede kwaliteit zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.