nok afgesleten van nokkenas?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2002 21:21 #57111 door
ik heb een 144s gekocht om de overdrivebak te gebruiken in mijn amazon, de motor leek mij ook wel interessant, maar die liep niet goed, vorige eigenaar had al van alles geprobeerd, maar nu ontdek ik dat 1 klep niet goed bediend word, ik kijk met stellen altijd naar de tuimelaar maar tuimelaar vier beweegt (bijna) niet, heeft iemand dit wel eens meegemaakt, wat kan er aan de hand zijn?ivolgens mijn redenatie moet er een nok afgesleten zijn, of zit ik er naast?wie kan mij dit uitleggen, (of meedenken)groeten gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2002 23:48 #59974 door
Beantwoord door in topic nok afgesleten van nokkenas?
Ik had hetzelfde probleem bij mijn 145 express.Hij had een tijd stilgestaan en er was w.s. wat roest op de nokkenas gekomen, als je dan de auto weer gaat gebruiken slijt de geharde laag eraf en daarna is het snel gebeurt met de nok.Kortom, heel goede kans dat de nok versleten is.Nieuwe as erin en gaan met die ....Groet, Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-02-2002 12:46 #59973 door
Beantwoord door in topic nok afgesleten van nokkenas?
Wanneer de tuimelaar bij het verdraaien van de motor niet of nauwelijks beweegt is de kans groot dat de nok van de nokkenas versleten is. Dit komt voor, je kunt zeggen dat dit een kwaaltje van de Volvo B-motoren is. Deze slijtage wordt onder andere veroorzaakt door te rijden met een laag oliepeil, de nokvolgers worden gesmeerd door spatsmering van de drijfstang-einde die door de olie heen gaan, hoe lager het oliepeil hoe minder smering. Natuurlijk slijten de nokken ook gewoon af, maar soms zit er een nok tussen die kennelijk wat minder hard is en daardoor snel slijt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-02-2002 20:04 #59972 door
Beantwoord door in topic nok afgesleten van nokkenas?
IK heb een tijd gelden een B20E blok gesloopt waarvan 1 nok bijna geheel, en een andere nok gedeeltelijk was weggesleten, kan dus heel goed. Wat doe je met de restanten van de 144S?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.