vastzittende zuigerveren

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-03-2002 09:45 #57077 door
vastzittende zuigerveren is gemaakt door
PROBLEEM: mijn auto is klaar geheel gerestaureerd alles ok , alleen hij loopt niet. Ik weet het het is maar een detail. Hij heeft gelopen, maar wel moeilijk startend, ik heb er zelfs een paar stukjes mee gereden, na de restauratie. Wel wat hoog in de toeren. Bij het meten van de compressie bleken alle 4 de cilinders weinig compressie te hebben, conclusie vast zittende zuigerveren van het lange staan. Toen ik de auto begon te restaureren heb ik hem eerst laten lopen en bij stilstand heb ik een beetje olie op de zuigers gedaan. Na het in elkaar zetten heeft hij nog gelopen. Het starten was niet erg enthousiast. Er zijn middeltjes om de vastzittende zuigerveren (koolaanslag) te verwijderen. Ik zo een middel gehaald van Wynns. Heb ik het verkeerde meegekregen, dit was om de olie dikker te maken. Ik heb het toegevoegd aan de olie en een kleinbeetje op ze zuigers gedaan (van bovenaf). Dag laten staan en aanslepen om compressie op te bouwen, resultaat moddervette bougie's en een paarleuke knallen in de uitlaat, lopen njet. Terug naar de winkel en Wynns gemaild, hierna het juiste middel gekregen, maar dit moet je toevoegen aan een warme motor. Hoe doe je dat als hij niet wil lopen. Om de zuigers te ontdoen van de vette olie wat petroleum toegevoegd (verdunt en verdamd niet snel) Boeugies schoon gebrand en het leek erop als of er wat aan stond te komen. Leek erop. Hoe zou ik dit probleem kunnen oplossen, ik wil hem laten keuren en er in rijden HELP>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-03-2002 10:20 #60069 door
Beantwoord door in topic vastzittende zuigerveren
Lijkt me niet handig om na de restauratie met de motor te beginnen,maar goed.Afgezien van het feit dat deze motor waarschijnlijk niet al te fris meer is,zou ik eens van voren af aan beginnen en eerst de olie af te tappen en er een nieuw oliefilter op zetten en dan weer bij te vullen.Gooi dan maar eens flink wat remolie op elke zuiger en laat dit een tijdje staan.Probeer dan nog eens te starten. Laat hem warm lopen en laat dan zo snel mogelijk de compressie meten bij een garage.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-03-2002 13:42 #60068 door
Beantwoord door in topic vastzittende zuigerveren
Je hebt het over koolaanslag, ik ga er dus maar even vanuit dat de motor zelf nog niet gereviseerd is. Als de motor kan lopen, dan zitten de zuigerveren niet vast, dat is het geval als in de motor geen beweging te krijgen is. Wat waarschijnlijk wel het geval is, is dat de zuigerveren niet goed aansluiten. Dat kan het gevolg zijn van gebroken zuigerveren en/of gekraste cilinderwanden. Beide gevallen zijn aanleiding voor een motorrevisie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.