eenmalige vette rookpluimen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-03-2002 16:40 #57020 door
eenmalige vette rookpluimen is gemaakt door
Stond stil bij een stoplicht, motor ging even wat onregelmatig lopen, holorde een korte metaalachtige klik en daarna een zeer vette blauwe rookpluim, wel een halve minuut een fors mistgordijn. Daarna was alles weer weg en de motor loopt gewoon lekker door. Bij een garage geweest, goed naar de motor geluisterd, geen rare geluiden, kortom niets te vinden. Mijn motor heeft na totale revisie 80.000 gelopen, en ik rij op LPG. Iedereen zegt: gewoon doorrijden, je kan moeilijk je motor voor iets vaags slopen. Maar ik heb er toch een onplezierig gevoel over. Heeft iemand dit ook wel eens mee gemaakt, of weet wellicht de oorzaak? Ps. Ik gebruik hoegenaamd geen olie. Bedankt bij voorbaat voor tips en ideeën.Groeten , Theo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-03-2002 19:21 #60250 door
Beantwoord door in topic eenmalige vette rookpluimen
Nou ik neem de vrijheid maar van een eerste gooi. Tik en blauwe rook. Zou het kunnen dat een zuigerveer is geknapt en er hierdoor een sloot olie in de zuiger kwam. In zo'n geval zou ik de compressie per cylinder meten. De zuigerveer (deel) zou dan naar beneden in het blok zijn gevallen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-03-2002 09:04 #60249 door
Beantwoord door in topic eenmalige vette rookpluimen
Nee, een gebroken zuigerveer kan nooit langs het zuigerhemd naar beneden vallen. Hij blijft gewoon in z'n groef zitten, doet alleen z'n werk niet meer omdat de spanning grotendeels weg is.De compressie meten kan geen kwaad. Verder heb ik ook geen idee wat het kan zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-03-2002 00:41 #60248 door
Beantwoord door in topic eenmalige vette rookpluimen
Ha Theo,heb je een rembekrachtiger en hoe staat het met je remolieniveau.Het kan zijn dat je rem bekr. niet meer in orde is, slurpt remolie op tot op een bepaalt niveau de olie wordt aangezogen richting het inlaatspruitstuk. De motor tracht de olie te verbranden lukt maar gedeeltelijk,vandaar de rottige loop en de vette blauwe rook. Na een flink rookgordijn loopt de motor alsof er niets gebeurt is.De rembekr. werkt nog wel maar moet toch vervangen of gereviseerd worden. Kontroleer dus je remolie! Succes,Ido.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.