toerental

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2002 22:08 #56934 door
toerental is gemaakt door
Van mijn amazon combi uit 1963, met een B18a motor, is het stationairtoerental bij een koude motor prima. Als de motor warmer wordt loopt het toerental veel te hoog op. De overbrenging van het gaspendaal naar de carburateur heb ik al eens los gemaakt maar in het te hoge toerental veranderd er dan niets. Wie weet wat te doen? Groetjes Wiet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2002 23:40 #60539 door
Beantwoord door in topic toerental
klinkt als luchtlekkage ergens; ik ben een technische leek, maar ooit had ik een auto (Volvo) met een minuscuul gaatje in het inlaatspruitstuk, het heeft heel wat hoofdbrekens gekost en niet alleen dat, voordat de oorzaak gevonden was.sterkte met zoeken,Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2002 07:11 #60538 door
Beantwoord door in topic toerental
Hallo WietEen oorzaak van het te snel lopen kan valse lucht bij de carburateur zijn. Speling van het gasklepasje ( te controleren door eraan te bewegen,dan moet het toerental veranderen)of de pakking tussen carburateur en inlaatspruitstuk is lek of tussen kop en het inlaatspruitstuk.mvrgr a.siebelink

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2002 12:51 #60537 door
Beantwoord door in topic toerental
Hoi, als alle voorgaande oplossingen het niet zijn zou het misschien ook de moeite waard zijn om de afstelling van de ontsteking eens te controlerenMartien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-04-2002 17:30 #60536 door
Beantwoord door in topic toerental
Wiet,Ik heb hetzelfde ook een B18A enkele carb. Koud stel ik hem af op zon 700 toeren en in warme toestand kan het 900..zijn..vind ik goed genoeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.