inhouden motor (echt raadsel)

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2002 13:11 #56925 door
Mijn amazone B18A 1965 houdt in / rijdt schokkerig weg bij het optrekken en bij het constant 1 snelheid rijden. Hij schokt dan / stoot dan / rijdt hikkerig als of er tekort benzine is. Het volgende is reeds vervangen: carburateur, stroomverdeler, verdeelkap, bougiekables, bougies, kleppen gesteld, motor geheel afgesteld etc. We staan voor een raadsel. Heeft iemand tips, voordat we aan de revisie carburateur gaan twijfelen, kan het liggen aan de spruitstukpakking, benzine pomp ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2002 16:49 #60564 door
Beantwoord door in topic inhouden motor (echt raadsel)
Zou aan de nokkenas kunnen liggen. Indien jouw nokken versleten zijn ga je in ieder geval vermogen verliezen en de motor gaat ook (meestal) bij hoge toerentallen slechter lopen. Onder het kleppendeksel zou je per klepstoter eens kunnen kijken hoeveel mm de klep gelicht wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2002 17:23 #60563 door
Beantwoord door in topic inhouden motor (echt raadsel)
misschien vuil in je benzinetank en -leidingen? slechte warmteisolatie tussen uitlaat en benzineleiding zodat de benzine in de leiding gasbellen vormt en zo onregelmatig je cilinders bereikt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2002 09:00 #60562 door
Beantwoord door in topic inhouden motor (echt raadsel)
Ik zou kijken naar de spruitstukpakking Als die lek is krijg je dit soort verschijnselen. Makkelijk te checken. Met lopende motor zeepsop b.v. met plantenspuit op de pakking spuiten. Is die lek wordt het schuim naar binnen gezogen. Bij mij was de pakking ter hoogte van de carburateur lek. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2002 20:09 #60561 door
Beantwoord door in topic inhouden motor (echt raadsel)
Nu gaat een bobine niet vaak kapot, maar een slecht werkende bobine kan een heel scala aan symptomen veroorzaken die in eerste instantie aan andere veroorzakers worden toegeschreven...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.